Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Tiktok i första brittiska tv-kampanjen – vill visa hur de kan liva upp en stillastående vardag

Publicerad: 12 Maj 2020, 11:39

Tiktok har blivit pandemins sociala medier-plattform. Nu släpper det kinesiska sin första tv-kampanj på den brittiska marknaden.


Ämnen i artikeln:

TikTok

Den kinesiska videoplattformen Tiktok har det senaste året haft en explosionsartad tillväxt, en tillväxt som fortsatt i samband med att människor runtom i världen är strandsatta i sina hem och vill ha någonting att fördriva tiden med.

Nu släpper bolaget sin första stora reklamfilm på den brittiska marknaden, en film som är del av en större kampanj med samma profiler. I kampanjen lyfter Tiktok fram att de kan spela en viktig roll när det kommer till att göra det bästa av den rådande corona-situationen. Bland profilerna i kampanjen märks namn som artisten Tinie Tempah, simhopparen Tom Daley och tv-kocken Gordon Ramsay. Profilerna kommer de närmsta veckorna att sända live på Tiktok för att visa hur deras dagliga karantänrutiner ser ut.

Enligt The Drum har Tiktok under våren försökt höja sin varumärkesprofil genom flera större samarbeten och sponsorskap, bland annat med musikpriset The Brits.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

TikTok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.