Kampanj
Tiktok-profiler hjälper Estrella lansera kampanj och ny ljudidentitet
Publicerad: 9 juni 2021, 08:41
Estrella har tillsammans med The Bond tagit fram en ny kampanj under konceptet konceptet ”Gilla att dela”.
I den nya kampanjen har Estrella tagit utgångspunkt i två växande trender det senaste året: vi umgås mest via skärm samtidigt som plattformen Tiktok tagit andelar inte minst hos unga användare. Estrellas koncept ”Gilla att dela” handlar om att dela upplevelser med sina vänner och kampanjen kretsar kring att göra kreativt innehåll tillsammans på de plattformar där målgruppen finns.
Reklambyrån Bond har tagit fram ramarna för den nya kommunikationen, men de utvalda profilerna var också involverade tidigt i processen. Med kampanjen lanserar även Estrellas nya ljudidentitet. Liksom konceptet är låten ”Snacksa lite” en hyllning till vänskapen och uppmuntrar kompisar till att ses och ha roligt tillsammans. Syftet är att den energifyllda låten ska få målgruppen att hänga med varumärket under en lång tid framöver.
Filmerna i kampanjen följer samma form som återfinns på TikTok och Instagram Reels och är producerade i ett tätt kreativt samarbete mellan Estrella, The Bond och ett antal handplockade profiler. Först ut är dansduon Nino & Julia, samt Tiktok-stjärnorna Pimpiina samt Sam & Mathilde som syns i tre filmer där profilerna dansar till Estrellas nya låt. Låten
Låten ”Snacksa lite” finns på Spotify och är framtagen tillsammans med Darwood Music. Koreografi av Tevin Redvall från Twisted Feet.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Kampanjen går brett i playkanaler, Youtube, Twitch, Facebook, Instagram, Snapchat och Tiktok under sommaren. Kommande filmer med nya sociala medieprofiler presenteras löpande under sommaren.
Arbetsgrupp
The Bond
Karin Haglund, projektledare
Emelie Martinsson, AD
Annica Brink, copywriter
Minéa Palm, copywriter, praktikant
Madeleine Fransson Stöök, PR-konsult
Estrella
Sofi Randén, marknadschef
Karin Isaksson, Senior Brand Manager
Jenny Pira, PR & Social Media Manager
Society Icon
Darwood