måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Tillsammans bakom nytt koncept för Gallerian – för samman stilgurus och skejtare

Publicerad: 25 april 2023, 09:41

Gallerians nya kommunikationskoncept lanseras under våren.

Foto: Pressbild

"Där Stockholm möts" ska visa Gallerian som den självklara mötesplatsen för människor från alla huvudstadens hörn. Konceptet är framtaget av Tillsammans.

Ämnen i artikeln:

Tillsammans SthlmGallerianKampanjPR-kampanjReklamkampanjKommunikation

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Gallerian har sedan 2018 jobbat med Tillsammans som huvudbyrå. Under våren lanseras det nya kommunikationskonceptet ”Där Stockholm möts”, som tagits fram för att visa på bredden i allt från butiksutbudet till de olika typerna av besökare.

– Gallerian har sedan 1976 varit en levande plats där hela Stockholm möts. Med vårt breda butiksutbud, restauranger och nya etableringar vill vi visa att vi täcker många olika behov och smaker, och att vi välkomnar alla, säger Sandra Vannequé, marknadsansvarig för Gallerian, i pressmeddelande.

Första uttaget på konceptet är en varumärkeskampanj som består dels av textbaserade enheter i utomhusmedia i innerstan, dels av stillbilds- och rörliga enheter i DOOH, digitala skärmar samt digitala kanaler.

Lotta Mårlind, creative director på Tillsammans Sthlm, kommenterar:

– Vi vill genom konceptet visa att Gallerian är den självklara mötesplatsen för människor från Stockholms alla hörn. Såväl tunnelbanans blå linje som spårvagnen från Djurgården leder hit. Här kan fashionistas, inredningsfantaster, stressade pappor, turister, skejtare och till och med statsministrar mötas. Det är en plats där två människor med diametralt olika stil kan falla för samma plagg, något vi valde att bygga den visuella idén kring.

Bild 1/3  

Arbetsgrupp

AMF Fastigheter/Gallerian
Sandra Vannequé Marknadsansvarig Gallerian
Linnea Håkansson, Marknadskoordinator Gallerian


Tillsammans Sthlm
Kristian Mirsch, Kundansvarig
Heléne Daniels, Head of Production
Lotta Mårlind, CD
Roland Nylin, Kreatör
Rachel La Chenardière, Kreatör
Kjell Doktorow, Kreatör
Evelina Nevreus, Kreatör
Elin Stuart, Social Media Director


Fotograf: Peter Gehrke, LundLund
Mediebyrå: Adon

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev