Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 15 Mars 2021, 12:17
Jason ”Timbuktu” Diakité, som gör en nytolkning av den klassiska vårvisan ”Nu grönskar det” i Telias nya reklam.
Foto: Press
Nätet har aldrig haft en större betydelse för människor än nu, och Telia har Sveriges bästa nätverk. Det är budskapet i en ny kampanj för teleoperatören, framtagen av Forsman & Bodenfors.
En fotbollsarena tänds med hjälp av en app, vänner samlas för att se en fotbollsmatch online och en kitesurfare kollar väderprognosen på sin mobil. En ny kampanj från Telia vill påminna om internets och andra nätverks betydelse i pandemitider – och att de själva säljer Sveriges bästa nät, enligt det globala testföretaget Umlaut.
– Nu mer än någonsin är nätet en del av allt som är viktigt för en fungerande vardag för människor, företagare och samhället i stort. I vår kampanj vill vi fånga betydelsen och samtidigt visa hur mycket vi faktiskt kan erbjuda våra kunder - bättre upplevelser och ett bättre uppkopplat liv, säger Gina Azaric, marknadschef på Telia Sverige, i ett pressmeddelande.
De snabba skildringarna kompletteras av den sjungande rapparen Jason ”Timbuktu” Diakité, som gör en nytolkning av den klassiska vårvisan ”Nu grönskar det”, i samarbete med musikern Martin Hederos. Även schackprofilen Anna Cramling är med på ett hörn.
Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors, och den kommer att synas över hela Sverige både i digitala kanaler, tv, print och utomhusreklam med start idag.
– Man kan undra hur vi skulle klarat pandemin om inte tekniken utvecklats såsom den gjort de senaste åren. I den här filmen vill vi berätta om stora och små möjligheter som Telias nät ger. Och med hjälp av Timbuktus sång vill vi dessutom skänka lite hopp om att det snart kommer en ny tid och en ny vår. Även om det ser lite risigt ut just nu, säger Jacob Nelson, kreatör på Forsman & Bodenfors.
Telia:
Head of marketing: Gina Azaric
Head of Creative: Kristian Lundman
Marketing Project Manager: Julia Högfeldt
Forsman & Bodenfors:
Creatives: Jacob Nelson, Johanna Hofman-bang, Tomas Granath
Account Director: Jerk Zander
Account Manager: Sara Kling
Agency producer: Jens Odelbring
Designer: Kalle Garmark
Planner: Carl-Johan Schultz
Business Affairs: Barrie Williams
PR: Bjarne Darwall, Amat Levin
Musik:
Arrangemang, klaviatur, fiol - Martin Hederos
Sång - Jason Diakité
Låt - Nu grönskar det
Inspelning, Mix Produktion - Anton Sundell
Kör - Stella Lagnefors & Nina Kinert
Trummor - Per Eklund
Music Supervisor - Jenny Ring
Förlagsrättigheter - Gehrmans Musikförlag
Bad Taste Empire - Björn Barnekow
Production company film:
Produktionsbolag: New Land
Regi: Natanael Ericsson
Fotograf: Gösta Reiland
EP: Petra Johansson
Producent: Dea Saracevic
Scenograf: Mikael ”Valle” Varhelyi
Stylist: Rebecca Palmér
Klippare: Simon Pontén
Colorist: Oskar Larsson, Tint
Online: Evelina Åström och Olle Pettersson, Tint
Postproducent: Robeson Jackson, Tint