Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Timbuktu tolkar vårvisa i ny kampanj för Telia

Publicerad: 15 mars 2021, 12:17

Jason ”Timbuktu” Diakité, som gör en nytolkning av den klassiska vårvisan ”Nu grönskar det” i Telias nya reklam.

Foto: Press

Nätet har aldrig haft en större betydelse för människor än nu, och Telia har Sveriges bästa nätverk. Det är budskapet i en ny kampanj för teleoperatören, framtagen av Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

TeliaForsman & BodenforsTimbuktu

En fotbollsarena tänds med hjälp av en app, vänner samlas för att se en fotbollsmatch online och en kitesurfare kollar väderprognosen på sin mobil. En ny kampanj från Telia vill påminna om internets och andra nätverks betydelse i pandemitider – och att de själva säljer Sveriges bästa nät, enligt det globala testföretaget Umlaut. 

– Nu mer än någonsin är nätet en del av allt som är viktigt för en fungerande vardag för människor, företagare och samhället i stort. I vår kampanj vill vi fånga betydelsen och samtidigt visa hur mycket vi faktiskt kan erbjuda våra kunder - bättre upplevelser och ett bättre uppkopplat liv, säger Gina Azaric, marknadschef på Telia Sverige, i ett pressmeddelande. 

De snabba skildringarna kompletteras av den sjungande rapparen Jason ”Timbuktu” Diakité, som gör en nytolkning av den klassiska vårvisan ”Nu grönskar det”, i samarbete med musikern Martin Hederos. Även schackprofilen Anna Cramling är med på ett hörn. 

Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors, och den kommer att synas över hela Sverige både i digitala kanaler, tv, print och utomhusreklam med start idag. 

– Man kan undra hur vi skulle klarat pandemin om inte tekniken utvecklats såsom den gjort de senaste åren. I den här filmen vill vi berätta om stora och små möjligheter som Telias nät ger. Och med hjälp av Timbuktus sång vill vi dessutom skänka lite hopp om att det snart kommer en ny tid och en ny vår. Även om det ser lite risigt ut just nu, säger Jacob Nelson, kreatör på Forsman & Bodenfors.

Arbetsgrupp

Telia:

Head of marketing: Gina Azaric

Head of Creative: Kristian Lundman

Marketing Project Manager: Julia Högfeldt

 

Forsman & Bodenfors:

Creatives: Jacob Nelson, Johanna Hofman-bang, Tomas Granath

Account Director: Jerk Zander

Account Manager: Sara Kling

Agency producer: Jens Odelbring

Designer: Kalle Garmark

Planner: Carl-Johan Schultz

Business Affairs: Barrie Williams

PR: Bjarne Darwall, Amat Levin

 

Musik:

Arrangemang, klaviatur, fiol - Martin Hederos

Sång - Jason Diakité

Låt - Nu grönskar det

Inspelning, Mix Produktion - Anton Sundell

Kör - Stella Lagnefors & Nina Kinert

Trummor - Per Eklund

Music Supervisor - Jenny Ring

Förlagsrättigheter - Gehrmans Musikförlag

Bad Taste Empire - Björn Barnekow

 

Production company film:

Produktionsbolag: New Land 

Regi: Natanael Ericsson

Fotograf: Gösta Reiland

EP: Petra Johansson

Producent: Dea Saracevic 

Scenograf: Mikael ”Valle” Varhelyi

Stylist: Rebecca Palmér 

Klippare: Simon Pontén 

Colorist: Oskar Larsson, Tint

Online: Evelina Åström och Olle Pettersson, Tint 

Postproducent: Robeson Jackson, Tint

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.