Kampanj
Tindersvindlade Pernilla blir influencer för fintechbolag
Publicerad: 10 mars 2022, 10:05
Pernilla Sjöholm, som blev känd genom dokumentären Tindersvindlaren på Netflix blir influencer – och startar samarbete med fintecjbolaget Anyfin.
Foto: Instagram
Pernilla Sjöholm, som blev känd genom dokumentären Tindersvindlaren på Netflix blir influencer – och startar samarbete med fintechbolaget Anyfin. ”Vi jobbar hela tiden med att hitta profiler som är aktuella och trovärdiga för att sprida vårt budskap”, säger Anyfins Johanna Eklund.
Efter att ha medverkat i dokumentärserien ”Tindersvindlaren” på Netflix fick Pernilla Sjöholm hundratusentals följare i sociala medier. Nu sadlar hon om till influencer genom sitt första betalda samarbete med ett fintechbolag, skriver Anyfin i ett pressmeddelande.
LÄS OCKSÅ: Experterna: ”Företagsinfluencers är en tickande bomb – utvecklingen kräver policys nu”
Hon inleder samarbetet med bolaget för att ”inspirera människor att ta tag i sin privatekonomi”. Anyfin skriver i ett pressmeddelande att de kontaktade Pernilla Sjöholm i anslutning till dokumentärens lansering.
– Pernilla har blivit väldigt känd efter den här dokumentären och vi letar ständigt efter trovärdiga personer för att nå ut med vårt budskap om att ta kontroll över sin privatekonomi, och hur viktigt det är att faktiskt känna att man har koll på utgifter och inkomster och lån. Då kände vi att det är en perfekt person som på ett genuint sätt kan prata om vikten att ha kontroll över sin privatekonomi, säger Johanna Eklund, pr- och marknadsansvarig, Anyfin till Resumé.
Hon berättar att de kämpar med att få ut budskapet om vikten med en städad ekonomi för att minska sin ”finansiella stress”, speciellt i samband med skuldsättning.
– Pernilla har öppnat upp sig i den här dokumentären att hon är skuldsatt och då kände vi att hon är en person som faktiskt kan prata om det här utifrån egna erfarenheter, säger Johanna Eklund.
Pernilla Sjöholm träffade tindersvindlaren Simon Leviev första gången 2018 som bjöd henne på resor, restaurangbesök och vistelser på lyxhotell. Ett år in i relationen fick hon dock reda på Simons dubbelspel, då hade hon redan skulder på drygt en halv miljon kronor.
Samtidigt som hon inleder samarbete med fintechbolaget för att få människor att ta kontroll över sin privatekonomi har hon inlett ett samarbete med Memmo, tjänsten där individer kan beställa personliga videohälsningar från kända, och tämligen okända, profiler från film, tv och sportvärlden.
LÄS OCKSÅ: Sveriges största influencer tackade nej till fast fashion – ingen annan har följt efter