Kampanj
Tipp tapp i nyversion – här är SL:s julkampanj
Publicerad: 10 december 2021, 12:52
Förra året var SL:s julkampanj en ensam tomte med budskapet ”Res bara om du måste”. I år är den betydligt mer uppåt.
Med hjälp av bakgrundsljud från kollektivtrafiken, bland annat från spärrar, rulltrappor, inbromsningar och ljudet när man blippar sitt SL-kort, har man skapat en nyversion av Tomtarnas julnatt.
Låten är inspelad i samarbete med musikproducenten Fredrik Eriksson, som har jobbat med bland andra Tjuvjakt. Fanny Hultman står för sången.
— Vår förhoppning var att uppmana alla att fira en kollektiv jul igen, men i och med den ökade smittspridningen så har vi valt att spela in en jullåt med ljud från kollektivtrafiken i stället. Det blir vårt sätt att önska alla en kollektiv jul och att resa med omtanke, säger Thomas Hansen, marknadschef på SL.
Låten heter ”Kollektivtrafikens julnatt”, finns på både Spotify och Apple Music, och är skapad tillsammans med byrån Familjen. Den går live under lucia och kommer synas i tunnelbanan, dagspress, radio och sociala medier.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.