Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Tobiasregistrets jubileumskampanj lyser upp Hötorgsskraporna

Publicerad: 20 oktober 2022, 08:30

Tobiasregistret startar sin jubileumskampanj med eventet ”Kärlek uppåt väggarna” där man låter kärleksmeddelanden lysa upp Hötorgsskrapornas fasader under kvällstid.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanj

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


I år är det 30 år sedan Tobiasregistret startades av föräldrarna till Tobias Storch, som avled 17 år gammal efter flera års sökande efter en passande donator. Sedan dess har fler än 1 300 sjuka patienter hittat en donator och fått blodstamceller tack vare Tobiasregistret. Men trots att man kontinuerligt växer är man i behov av att fler unga personer registrerar sig.

I jubileumskampanjen och eventet ”Kärlek uppåt vägaarna” bjuder Tobiasregistret in till ett interaktivt event där förbipasserande kan skicka kärleksmeddelanden till någon de vill uppmärksamma. En liten stund senare kommer meddelandet upp på Hötorgshusfasaden. Kampanjen bygger på verksamhetens kommunikativa koncept – Sharing is caring.

– Att ställa upp som givare i Tobiasregistret är en helt igenom osjälvisk handling, man ger av sig själv utan krav på motprestation. Du gör det enbart av omtanke till en annan människa. I kampanjen ”Kärlek uppåt väggarna” ger vi människor möjlighet att sprida kärlek. Det var inte helt enkelt att få till en teknisk lösning som möjliggör en direktkommunikation mellan människorna nere på gatan och Hötorgsfasaden i realtid, men skam den som ger sig. Tillsammans kan vi sprida kärlek, dela kärlek och rädda liv, säger Karin Leander, projektledare Spider Stockholm i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Kund: Tobiasregistret

Kommunikationsbyrå: Spider Stockholm

Karin Leander, Projektledare/strateg

Emma Sandanam, Copy

Karin Leander/Sofia Sandell, AD/formgivare

Björn Dahlgren, 3D-animation/grafisk design

Webbyrå: VisionMate

Daniel Bjuhr, projektledare

Jan Pencik, webbdesigner

Projektionsbolag: Creative Technology

Niklas Ljunggren, projektansvarig

Retusch: Mirage Imaging

Joanna Ågren, Retuschör

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev