Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Trafikverket i stor employer branding-kampanj: vill locka unga

Publicerad: 19 november 2021, 12:02

De närmsta åren ska Sveriges infrastruktur rustas upp och moderniseras för flera miljarder kronor. Och det kräver arbetskraft, som man nu försöker locka.


Ämnen i artikeln:

TrafikverketUniversumEmployer Branding

700 miljarder kronor ska investeras i Sveriges infrastruktur de närmsta åren, och en förutsättning för att branschen ska klara av utbyggnaden är ny arbetskraft. Nu satsar alltså Trafikverket på en employer branding-kampanj, skapad av Universum, för att locka unga till transportsektorn och framför allt järnvägen.

Kommunikationskonceptet är utvecklat av Universum och riktar sig främst mot gymnasieungdomar, med ett starkt visuellt uttryck och ett språk som inspirerats av både sociala medier och gaming, enligt ett pressmeddelande.

Kampanjen syns på sociala medier och på busshållplatser och tunnelbana under nästa vecka. Syftet är att uppmana unga att söka både jobb och utbildning inom järnvägen.

Arbetsgrupp

Byrå/arbetsgrupp: Universum Global

CD: Christian André

Copywriter: Hieronymus Rony Lutz

Produktionsledning: Adam Lithner

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.