Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Träningsföretag lanserar en av årets största utomhuskampanjer: ”Träning suger”

Publicerad: 26 Oktober 2020, 13:15

I dag lanserar sportklädesföretaget Icaniwll utomhuskampanjen ”Running Sucks som är en av de största Clear Channel har distribuerat i år.


Icaniwill är ett e-handelsföretag som grundades 2012 av Gustaf Ollas och som sedan årsskiftet fram till oktober i år, har passerat 100 miljoner kronor i omsättning. En ökning med 122 procent, jämfört med motsvarande period i 2019. Nu gör bolaget en storsatsning på utomhus för att positionera sig på ett liknande ödmjukt sätt som många träningsvarumäken har gjort på senare år – med en förståelse för att man inte alltid är motiverad till träning. Samtidigt vill de bygga kännedom för företagsnamnet med mantrat ”alla kan, om de bara bestämmer sig”.

Med en kampanj kampanj som kommer att synas på 10 330 skyltar i 146 kommuner och är en av de mest omfattande i Clear Channels nätverk som har gått upp i år (sett till räckvidd och bruttoinvestering per vecka) beräknar Icanwill nå 60 procent av Sveriges befolkning.

Konceptet för Running Sucks har tagits fram och producerats inhouse och kommer synas under en veckas tid utomhus i hela Sverige, i sociala medier och digitala kanaler.

Vaumärket säljer träningskläder för dam och herr välden över genom sin e-handel och via utvalda återförsäljare med syftet att motivera fler till en aktiv livsstil.

– Vi ville skapa en kampanj med stor igenkänningsfaktor och tog därför reda på vilka träningsformer våra kunder är minst motiverade att utföra när de tränar. Svaren var tydliga, cardioträning med löpning och burpees i toppen. Detta ville vi ta fasta på och samtidigt använda vårt företagsnamn och mantra Icaniwill för att motivera våra kunder att fortsätta jobba mot sina mål, säger bolagets kreativa chef Matilda Forsberg i en kommentar. 

Kampanjen är utformad i fyra varianter efter de träningsformer som Icaniwll kunder tycker minst om, baserat på kundundersökningen. Hela kampanjen kommer vara synlig under vecka 44

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.