Kampanj
Tre byter namn på platser i 5G-kampanj
Publicerad: 11 maj 2022, 07:59
Tre lanserar en 5G-kampanj.
Foto: Pressbild
Tre vill associeras med 5G. I en ny kampanj byter de namn på kända platser i svenska städer för att deras 5G-erbjudande ska få uppmärksamhet: 2Vi går ut brett i alla kanaler, men kopplar all kommunikation till de specifika lokala platserna”, säger Jim Carlberg, marknadschef på Tre.
Stureplan blir Streamingplan, Kungsportsavenyn blir Görfortsavenyn och Lilla torg blir Laggfria torg. När Tre lanserar 5G uppmärksammar de händelsen genom att byta namn på lokala platser i hopp om att försäkra att svenskarna förknippar just Tre med 5G. Reklamkampanjen är framtagen av Tres inhousebyrå ”Tre Creative Agency”.
– 5G kommer att förändra sättet vi streamar film och serier, hur vi spelar onlinespel och var man kan få tillgång till snabbt bredband utan krångliga kablar. Genom att bli hyperlokala och byta namn på kända platser runt om i våra storstäder, vill vi visa svenskarna hur 5G faktiskt kommer att göra deras stad och deras liv snabbare. Vi går ut brett i alla kanaler, men kopplar all kommunikation till de specifika lokala platserna, säger Jim Carlberg, marknadschef på Tre.
LÄS OCKSÅ: Bianca i ny kampanj med Gina tricot – hållbarhet i fokus
Några av de städer som får namnbyte på olika platser är Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Jönköping, Norrköping och Linköping.
Kampanjen kommer att gå i dagspress, radio, sociala medier, utomhusreklam, display och butik.
Tre annonserar samtidigt att de lanserar en influencer-kampanj tillsammans med kommunikationsbyrån BCW.