Kampanj
Tre fortsätter utmana med sin skruvade humor
Publicerad: 28 februari 2023, 11:09
Äkta trlllingar kommer synas överallt i den nya kampanjen.
Det övergripande konceptet ”Trevligt” fortsätter med reklammanéret där vi hittills sett skor, glassar och annat utformas som treor. Tre har genom den nya riktningen för kommunikationen ökat både avsändaridentifikation och budskapsförståelse markant.
De nya filmerna utspelar sig i en svensk sommarmiljö, med folkpark, raggarbil, rockabillyfrisyrer och till och med ett scrollande marsvin med Tre-frisyr. Filmerna är skapade internt av Tre Creative Agency.
– Nu tar vi tre-temat till nya nivåer när vi hittade äkta trillingar som kommer synas överallt i kampanjen. Vi kommer även lyfta fram vårt erbjudande med bredband hemma, som vi satsar stort på framåt, säger Jim Carlberg, marknadschef på Tre i ett pressmeddelande.
Tre Företag släpper också nya reklamfilmer där de vågar utmana företagsmarknaden med humor och glimten i ögat. Även i dessa filmer återkommer ”Treorna”.
– För oss på Tre har det alltid varit viktigt att utmana marknaden och det är precis det vi gör även med vår reklam. Med humor, spets och tajming har vi tagit fram material som verkligen sticker ut på B2B marknaden och som linjerar med vårt varumärke, både konsument och företag. Vi vill att man ska bli glad när man ser vår marknadsföring och visa av erfarenhet vet vi att humor och känslor ger resultat, säger Annika Reimertz, marknadschef på Tre Företag i en kommentar.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Tre B2C
Jim Carlberg, Head of Marketing
Emelie Signal, Art Director
Mathias Anderson, Creative lead
Linn Styrwoldt, Copywriter
Tre B2B
Annika Reimertz, Head & Marketing & Loyalty B2B
Louise Sillrén, Marketing manager (Interim)
Stenberg Collskog Produktion
Lina Stenberg, Agency Producer
Camp David
Robert Jitzmark, Regissör
Rickard Edholm, Executive Producer
Emma Creed, Producer