Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Tre lyfter stjärnsäljare på TikTok för att nå unga kvinnor

Publicerad: 3 oktober 2022, 13:05

Knappt en tredjedel av alla företagssäljare är kvinnor, det vill Tre ändra på.

Ämnen i artikeln:

NyheterTre

R

Redaktionen

red@resume.se


Andelen unga kvinnor som söker sig till telekombranschen, särskilt till säljroller, är för få . Bara 27 procent av de svenska företagssäljarna är kvinnor, enligt statistik från Statistiska Centralbyrån. Även telekomoperatören Tre är föremål för problemet, andelen kvinnliga säljare på företaget färre än andelen män. Nu vill varumärket ändra på situationen med sin första stora TikTok-kampanj.   

I tre employet branding-filmer på TikTok delar kvinnliga stjärnsäljare med sig av hur det är att arbeta på företaget, hur de såg på säljrollen innan de började på Tre respektive hur de ser på säljrollen i dag. Filmerna har tagits fram av Tres kommunikationsavdelning och kommunikationsbyrån BCW tillsammans med produktionsbolaget Honst. De är första steget i Tre:s kommande TikTok-satsning som under hösten och framåt ska visa hur det är att arbeta på företaget.   

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.




– Hos Tre har vi en stor andel anställda som är under 30 och flera som kommer från olika bakgrunder och kulturer. Samtidigt vet vi att de flesta telekomoperatörerna är traditionella i såväl kommunikationsinsatser som medieval. Med vår satsning på Tiktok fortsätter vi arbetet för att bättre kunna representera och spegla våra medarbetares behov, säger Mårten Lundberg, kommunikationsdirektör på Tre i ett pressmeddelande.  

 

Arbetsgrupp

Tre – PR & Comms

Mattias Liverbro - Content Specialist

Lisa Eriksson - Internkommunikatör

Alexandra Fredes Alvarez - Content Coordinator

Bryan Rapp - Digital Creator


BCW Stockholm

Joseph Borenstein - Kundansvarig

Axel Bringel - Creative Director

Frida Söderberg - Art Director

Niklas Adamsson - Copywriter

Michel Tornéus - Produktionsledare


Produktionsbolag Honst

 

 

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev