Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanj

Tre:s första reklamkampanj under nya marknadschefen

Publicerad: 2 December 2019, 13:25

Operatören Tre gör sin första breda reklamkampanj sedan Jim Carlberg tog över som marknadschef i somras. Ingo har tagit hjälp av Humor för att visa förtjänsterna med 3Samla.


Ämnen i artikeln:

IngoTre

Reklamkampanjen lyfter familjetjänsten 3Samla som lanserades tidigare i höstas där Tre-kunder har möjlighet att lägga till vem de vill på sitt abonnemang för bara 99 kronor per person och månad, upp till fem personer. Idén med kampanjen är att med hjälp av humor visa att väldigt många vänner, familj och grannar vill snylta på ditt Tre-abonnemang.

– Med humor, värme och glimten i ögat vill vi visa att det här är ett så bra erbjudande att man kan låta familjen, kompisar, grannen eller vem som helst snylta på en. Det är ett roligt och lättillgängligt sätt att visa på konsumentnyttan, säger Jim Carlberg, som tillträdde som ny marknadschef kom till Tre som interim marknadschef i början av sommaren och tog över permanent den 1 oktober. Det här är Tres första stora kampanj sedan bytet av marknadschef i en kommentar.

– Telekom är en tuff marknad och branschen blir mer likartad och rör sig åt samma håll. Vi vill befästa vår roll som utmanare och behöver vara ännu tydligare och bryta mönstret. Vi är inne i en väldigt spännande fas just nu där det händer mycket, både för Tres varumärke och vår affär, säger Jim Carlberg.

Kampanjen är framtagen av Ingo och Tre Creative Agency. Filmerna är regisserade av Tomas Skoging på Acne.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

IngoTre

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.