Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Tre:s skruvade uppdatering av Trevligt-konceptet – tar in B-Reel

Publicerad: 28 februari 2022, 06:00

Våren 2021 avslutade Tre samarbetet med Ingo för att satsa helt på inhouse. När operatören gör ett omtag av kommunikationskonceptet Trevligt har marknadschefen valt att plocka in B-Reel.


Ämnen i artikeln:

TreB-Reel

För lite mer än ett år sedan började mobiloperatören Tre att kommunicera utifrån sin nya strategi ”Trevligt”. Syftet var att få allmänheten att ändra uppfattningen om Tre och strategin skulle bära bolagets nya position som en ”hjälpsam och flexibel kompis”.

Nu lanseras nästa steg med en serie nya och skruvade reklamfilmer. Kampanjen är framtagen tillsammans med Tres nya kreativa partner, B-Reel. Borta är Hollywoodstjärnan Jaime Pressly.

– När vi lanserade ”Trevligt” hade vi visserligen en hög kännedom för varumärket, men inte lika många kunde tänka sig att välja oss som operatör. Resultatet av ”Trevligt” har överträffat alla våra förväntningar och nu ser vi fram emot att ta nästa steg, säger Jim Carlberg, marknadschef på Tre Sverige i ett pressmeddelande. 

Samarbetet med B-Reel, som presenteras tio månader efter att operatören tillkännagav att de satsade helt på inhousebyrån, syftar till att hitta nya kreativa perspektiv och lösningar.

– Med ”Trevligt” som tagline måste man var säker på att leva upp till förväntningarna. Tillsammans med Tre har vi tolkat vad Trevligt egentligen betyder i telekomvärlden. ”Kan man förälska sig i ett mobilnät?” frågade vi. Ja, om mobilnätet spelar med öppna kort, bryr sig om sina kunder, har en stor dos humor, och helt enkelt är Trevligt, kommenterar Zack McDonald, executive creative director på B-Reel.

 

Wes Andersons dockmakare bakom ”Den trevliga trean”

Första kampanjen i samarbetet mellan Tres inhousebyrå och B-Reel heter ”Say You, Say 3” och lanseras i dag, den 28 februari. Reklamfilmen är regisserad av Andreas Nilsson och produktionsbolaget Bacon. Han och byrån har tagit hjälp av den välkända dockmakaren, Andy Gent för att ta fram ”den trevliga trean”. Karaktären kommer att dyka upp i lanseringsfilmen, men också kommande produktioner Andy Gents hantverk är mest känt från Wes Andersons Fantastic Mr Fox, Isle of Dogs och Tim Burtons Corpse Bride. 

”Say You, Say 3” kommer att synas på svensk tv och är en del av en större integrerad kampanj som kommer synas utomhus, i radio, på bio, digitalt och sociala medier. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Tre

Jim Carlberg, Head of Marketing

Mirja Kais, Head of Tre Creative Agency

Mathias Anderson, Creative Lead (Creative Lead, AD)

Erik Carlson, Creative Lead (Creative Lead, Copy)


B-Reel

Zack McDonald, Executive Creative Director

Afshin Moeini, Creative Director

Christian Poppius, Creative Director

Maja Beckman, Group Brand Director

Ewa Staël von Holstein, Brand Manager

Thomas Eon, Strategist

Agency producer: Markus Ahlm / Colony


Production Company: Bacon

Director: Andreas Nilsson

Executive Producer: Mette Jermiin

Line Producer: Ditte Glass

DOP: Lasse Frank

Post Producer: Louise Ryge

VFX: BaconX

Colorist: Lasse Selvli / BaconX

Sound Designer: Adrian Aurelius / ballad

Still photography: Andi Singer

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

TreB-Reel

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.