Kampanj
Tre säger hej till 5G och hej då till bufferface i ny kampanj
Publicerad: 24 november 2020, 09:04
I år har videosamtal fått ett genombrott och bufferface, där långsamt internet får videon att buffra och ansiktet att frysa i fula miner, har blivit ett fenomen. I Tres senaste kampanj slår man mynt av att kraftfullt 5G gör bufferface till ett minne blott.
Den breda lanseringen 5G-nätet ligger i närtid och kommer det leda till betydligt högre hastigheter för mobilsurf i hela landet inom kort. I sin nya kampanj säger Tre därför ”Byge bye buffer face”. Operatören rullar nu ut en kampanj med ett avskedsbrev och totalt tre stycken filmer.
– Bufferface som internetfenomen har funnits med oss länge men hamnat i rampljuset mer än någonsin i samband med corona och ökningen videosamtal. När vi successivt lanserar 5G går bufferface i graven därför väljer vi nu att säga adjö till ett fenomen vi levt med alldeles för länge, säger Jim Carlberg, marknadschef på Tre Sverige i en kommentar.
Redan under 2019 lanserade Tre Sveriges första kommersiella 5G-nät i Stockholm och erbjuder redan idag 5G-uppkoppling i Malmö, Lund, Helsingborg, Västerås, Uppsala och Stockholm. Även om 5G är möjliggjort i dessa städer väntas det stora genombrottet och de riktigt snabba hastigheterna efter den nätauktion som Post- och telestyrelsen nu satt igång och som Tre deltar i.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Wenderfalck:
Kundansvarig: Peter Andersson
Projektledare / Head of Content: Filip Sandén
Produktionsledare: Sofia Göthlin
Creative lead: Adam Radi
Designer: Joel Klasén
Copywriter: Daniela Westmark
Tre:
Marknadschef: Jim Carlberg
Content Coordinator: Åsa Nordström
Content Manager: Mattias Liverbro
Creative Lead: Mathias Anderson
PR: Mårten Lundberg, Johan Bauer