Kampanj
Triss nya kampanj beskriver känslorna bakom skrapet
Publicerad: 19 januari 2023, 09:29
”Plötsligt börjar alltid med ett skrap” ska illustrera hur varje skrapad ruta drar med oss i spänningen och skapar känslor. Kampanjen är framtagen av Nord DDB.
Nord DDB:s senaste kampanj för varumärket ska visa att en Trisslott är en kittlande upplevelse. Att lotten bär på en chans och en risk, en dröm. Kampanjen går i print och radio och visar hur tre olika varianter av Trisslotter – Triss, DubbelTriss och MiniTriss – skapar känslor hos skraparen.
– Att skrapa en Trisslott är en bergochdalbana av känslor, oavsett vem som gör det och hur det slutar. Det är just den spänningen och hur den påverkar oss genom skrapandet som vi vill påminna om, säger Mikael Holmgren, Brand Activation Manager på Svenska Spel Tur i ett pressmeddelande.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Projektgrupp
Kund: Triss Svenska Spel
Byrå: NORD DDB
Produktionsbolag print: Mandarin
Produktionsbolag radio: Flickorna Larsson
Mediabyrå: Carat