måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Triss nya kampanj beskriver känslorna bakom skrapet

Publicerad: 19 januari 2023, 09:29

”Plötsligt börjar alltid med ett skrap” ska illustrera hur varje skrapad ruta drar med oss i spänningen och skapar känslor. Kampanjen är framtagen av Nord DDB.

Ämnen i artikeln:

Nord DDBTrissNyheter

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Nord DDB:s senaste kampanj för varumärket ska visa att en Trisslott är en kittlande upplevelse. Att lotten bär på en chans och en risk, en dröm. Kampanjen går i print och radio och visar hur tre olika varianter av Trisslotter – Triss, DubbelTriss och MiniTriss – skapar känslor hos skraparen. 

– Att skrapa en Trisslott är en bergochdalbana av känslor, oavsett vem som gör det och hur det slutar. Det är just den spänningen och hur den påverkar oss genom skrapandet som vi vill påminna om, säger Mikael Holmgren, Brand Activation Manager på Svenska Spel Tur i ett pressmeddelande. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Projektgrupp

Kund: Triss Svenska Spel

Byrå: NORD DDB

Produktionsbolag print: Mandarin

Produktionsbolag radio: Flickorna Larsson

Mediabyrå: Carat

 

 

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev