Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 8 Februari 2021, 13:26
Tryggheten fortsatt i fokus när researrangören TUI presenterar pandemins andra reklamkampanj.
Ämnen i artikeln:
TUIReseindustrin har av förklarliga skäl varit en av pandemins mest utsatta. Under våren var resebolagen därför restriktiva i sin annonsering och fokuserade istället på att kommunicera med kunderna via sociala medier och nyhetsbrev. I september bröt dock TUI tystnaden och gick ut i sin första kampanj under pandemin, en kampanj som skulle inspirera till fortsatta resedrömmar. Nu gör de sin andra kampanj under pandemin, den här gången är det dock inhouse-avdelningen själva som står för hela hantverket. Återigen ligger fokuset på inspiration. Voiceovern berättar om hur allt som är positivt med resor fortfarande finns kvar.
– Vi är väldigt stolta över att ha producerat kampanjen tillsammans över landsgränser och trots att vi inte kunnat resa och filma material i år. Vi tror att våra kunder är redo att börja drömma om att resa till sommaren nu och att tajmingen är rätt, säger Lisa Rönnberg, marknadschef på TUI, i ett pressmeddelande.
I filmens sista sekunder proklamerar rösten att trygghetspaketet ingår.
– Mycket av det som är härligt med att resa finns fortfarande kvar. Därför vill vi fortsätta inspirera, påminna om de härliga känslorna och uppmana våra kunder att fortsätta längta. Med vårt Trygghetspaket erbjuder vi trygghet och säkerhet som vi ser är viktiga faktorer framåt när man ska boka sin resa. Vi vågade kommunicera och inspirera till att fortsätta längta redan i höstas och redan då var just trygghet och säkerhet ett genomgående tema i vår kommunikation. Därför kommer vi fortsätta prata om trygghet som en viktig del, fortsätter Lisa Rönnberg.
Kampanjen går inledningsvis i Sverige, Danmark och Finland. Senare i vår kommer den även att gå upp i Norge.
Head of Marketing: Lisa Rönnberg
Creative Lead: Marcus Lind
Tactical Lead: Malin Tikkakoski
TUI Creative Studio: Katrina Lindqvist, Caroline Staedler, Tina Rudén, Johan Persson, Rasmus Grönvall, Henrik Egerstedt, Theodor Sköld, Jennifer Kivinen.
PR: Adam Györki
Mediebyrå: Carat
Ämnen i artikeln:
TUI