Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Truecaller om kampanjen med River: ”Precis den känsla vi letade efter – obehag”

Publicerad: 12 oktober 2021, 14:31

Bild 1/2  Tillsammans med River har Truecaller lanserat kampanjen ”Who is true”

Foto: Truecaller/Pressbild

Tillsammans med River har Truecaller lanserat kampanjen ”Who is true” för att bygga och öka medvetandet om bolagets tjänst i Sverige. Den spelar på känslan av att inte riktigt veta vem det är som vill ha tag i dig och av vilken anledning. ”Precis den känsla vi letade efter”, säger Trucallers Agnes Lindberg.


Ämnen i artikeln:

RiverVarumärkeAnnonseringReklamKampanj

Utomlands har det genomförts ett antal större reklamkampanjer gjorts genom åren. Tidigare i höst fokuserade bolaget att även bygga varumärkesbygge på hemmaplan. Nu har de släppt en varumärkeskampanj tillsammans med River, som blev Truecallers byrå efter en pitch i början på sommaren.

Truecaller grundades i Stockholm 2009 av Nami Zarringhalam och Alan Mamedi som såg behovet av en tjänst för att enkelt identifiera okända nummer.

– Vi vill, genom kampanjen, på ett intressant sätt visa hur Truecaller hjälper sina 280 miljoner användare känna sig trygga och identifiera de samtal som kan vara störande eller som på något sätt kan utgöra ett hot, skriver bolaget i ett uttalande.

LÄS MER: Truecaller väljer River efter pitch

Enligt Malin Evrenos, creative director på River, var bolagets entreprenöriella anda viktig för arbetet med kampanjen.

– De är genuint globala med en tydlig vision om att göra människors liv bättre med hjälp av sin produkt. Med såna kunder blir det extra roligt att gå till jobbet, säger hon.

Agnes Lindberg, Director of Global Brand Marketing, Truecaller:

– När jag nu ser kampanjen i tunnelbanan, på gatan och på nätet skapar den precis den känsla vi letade efter: obehag av att inte veta vem det är som döljer sig på bilden eller filmen.

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.