Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

TUI gör första stora kampanjen efter coronautbrottet – ska få oss att drömma om resor igen

Publicerad: 28 September 2020, 09:13

I veckan lanserar TUI en stor kampanj på de fyra nordiska marknaderna som syftar till att inspirera till resande, när konsumenten känner sig redo.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsTUI

Kampanjen som rullas ut i Sverige, Norge, Danmark och Finland är framtagen av Forsman och Bodenfors tillsammans med TUI. Det är varumärkets första stora kampanj sedan utbrottet av covid-19 ledde till et resestopp som slog hårt mot branschen. Först i mitten av sommaren lättades restriktionerna upp och ett antal av marknadens rutter kunde återigen öppnas upp.

Med den nya kampanjen vill TUI inspirera till resande och hålla drömmarna vid liv. Kampanjens budskap är ”Välkommen till”. Resejätten vill samtidigt informera om alla de åtgärder man har vidtagit för ett tryggt och säkert resande. TUI kommunicerar att bolaget är redo att ta resenärerna ut på en resa i dag, nästa semester eller nästa år.

– Vi har lyssnat på våra kunder och vi vet att de vill drömma om att resa igen. Vissa vill åka ut och resa redan nu, somliga om några veckor och andra drömmer om att resa nästa år. Men oavsett när du känner dig redo att resa är vi redo. Att ta dig på semester igen, på ett tryggt och säkert sätt. Jag tror att det är viktigare än någonsin att drömma om resor” Säger Lisa Rönnberg, marknadschef på TUI i ett pressmeddelande. 

Kampanjlanseringen föregicks av en film som publicerades i sociala medier under förra veckan och som skulle svara på frågan ”Kan man verkligen ge sig ut och resa igen”.

 

 

Arbetsgrupp

TUI

 

Head of Creative/Marketing: Lisa Rönnberg

Creative Lead: Marcus Lind

Creative Director: Katrina Lindqvist,

Project managers: Cecilia Rudenstam, Caroline Staedler

Creative Producer: Henrik Egerstedt

Video: Theodor Sköld

Communication/PR: Adam Györki


Forsman & Bodenfors

Creative: Pontus Thorén, Clara Uddman, Agnes Stenberg Schentz

Designers: Karin Nolmark, Axel Söderlund

Account Manager: Rebecca Uhrbom, Johanna Bringefält

Account Director: Alison Arnold, Karin Hubinette

Agency filmproducer: Lena Sellman

Planner: Linus Lord

Production company: Camp David

Regissör Oskar Wrangö

DP: Jakob Møller

First AD: Alan Finlay

Executive producer: Kristina Wibom

Producer: Nicola Jones

Editor: Joakim Pietras

Music: Oskar Linnros

Colorist: Nicke Jacobsson

Sound: Joakim Kristensson & Anton Ahlberg

Stylist: Sofia Ronthén

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsTUI

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.