Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag19.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ung talang möter fotbollsstjärna – Sportbladet lyfter Damallsvenskan

Publicerad: 15 april 2021, 11:58

Från kampanjen.

Sportbladet vill få fler att titta på årets Damallsvenska.


Ämnen i artikeln:

SchibstedSportbladet

Schibsted-ägda Sportbladet sitter sedan fjolåret på sändningsrättigheterna till OBOS Damallsvenskan, Sveriges största fotbollsserie. För att uppmärksamma detta, samt lyfta damallsvenskan, släpps nu kampanjen Nära till stjärnorna. 

Filmen skildrar en ung spelare och hur hennes vägar möts med en idol.

Kampanjen kommer att synas i egna kanaler, rikstäckande tv genom NENT:s nätverk, sociala medier, radio och podcasts samt andra Schibstedt-plattformar.  Den kommer att följas upp med aktiviteter. 

– Den här typen av exponering är en positiv och viktig del av vårt samarbete med Sportbladet. För oss känns det helt rätt att lägga fokus på alla de stjärnor som finns i Obos Damallsvenskan, den höga nivån är något vi är väldigt stolta över, säger Viktoria Gelin, kommersiell chef på Elitfotboll Dam, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Eljest Agency. Filmen har producerats tillsammans med Atlanta Film.

 

 

Arbetsgrupp

Aftonbladet:

Therese Stalén Birgersson – Marknadschef

Viktoria Disenvall – Channel Marketing Manager

Anna Jadvi – Brand and Motion Designer

Amanda Dybvik – Praktikant 

 

Eljest Agency:

Erik Ström

Martin Mentell Widolf

Sofi Widolf

Filip Skoglund

Pontus Nordenfors

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedSportbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.