Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Unibet klonar Glenn Hysén inför fotbolls-EM – ingen ska känna sig ensam

Publicerad: 2 juni 2021, 12:50

Liksom mycket annat blir sommarens fotbolls-EM inte samma folkfest som det hade kunnat vara. Därför har Unibet tagit fram en pappfigur av Glenn Hysén som ska bidra med stämning. Det har varit stor efterfrågan på det kostnadsfria sällskapet.


Ämnen i artikeln:

UnibetGlenn Hysén

Med start i veckan har fotbollsfans kunnat beställa hem en egen Glenn Hysén som pappfigur i fullstorlek - helt gratis. Ett sätt för Unibet att använda sin varumärkesambassadör sedan många år tillbaka för att bygga kännedom inför mästerskapet. Måndagens figurer tog slut på en halvtimme, och på tisdagen var trycket ännu högre.

– Glenns popularitet ute i stugorna känner vi väl till, men vi blev ändå tagna på sängen av det enorma intresset. Vi hann inte mer än att öppna beställningsformuläret innan beställningarna kom in i en rasande takt. Redan efter 90 sekunder tvingades vi stänga beställningen, säger Anders Falk, sponsorchef på Unibet i en kommentar.

För att ge alla samma chans att lägga vantarna på de kvarvarande figurerna kommer de resterande 200 figurerna att lottas ut bland de som beställer från och med nu.

Glenn Hysén har också tagit fram en spellista inför mästerskapet med sina favoriter bland fotbollslåtarna. Listan finns på Spotify och heter ”Matchdags med Glenn Hysén”.  

BCW Stockholm ligger bakom kampanjen, som går i Unibets och Glenn Hyséns sociala kanaler (Facebook, Instagram, Twitter).

 

Ämnen i artikeln:

UnibetGlenn Hysén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News