Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Unicef blir en livlina till utsatta barn i nya varumärkeskampanjen

Publicerad: 20 Januari 2020, 14:09

Unicef lanserar en ny varumärkeskampanj.

I Unicefs nya varumärkeskampanj, signerad TBWA, blir repet en metafor för de insatser som Unicef gör för världens mest utsatta barn.


Ämnen i artikeln:

UnicefReklamTBWA

Unicef lanserar en ny varumärkeskampanj som syftar till att att uppmärksamma hur man via organisationen kan påverka utsatta barns liv. I filmen lyfts fram hur Unicef ser till att vaccinera barn mot dödliga sjukdomar, skapar skolor i krigszoner, förhandlar loss barnsoldater och kämpar för kvinnors och flickors rättigheter världen över. 

Budskapet är att vi kan förändra världen, ett barn i taget. I filmen spelar ett rep en avgörande roll, som blir en metafor för de insatser som Unicef gör för världens mest utsatta barn. 

– Med filmen vill vi skildra hur situationen ser ut för många barn runt om i världen och visa att våra givare är med och räddar barns liv varje dag genom Unicef. Vi vill vara en livlina för barnen, säger Andreas Eriksson, Unicef Sveriges kommunikationschef, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: ”Unicef tar hjälp av Ernst Billgren, Sabina Ddumba och Niklas Ekstedt i årets julkampanj” 

Unicefs reklambyrå TBWA ligger bakom kampanjen som syns i tv, i digital marknadsföring samt i Unicefs Sveriges egna kanaler med start vecka 4.

Alexander Fredlund, creative director på TBWA, kommenterar: 

– Tidigare har vi gjort mer direkta insamlingskampanjer. Så det känns roligt att nu även få göra en varumärkeskampanj om Unicefs fantastiska arbete. 

Arbetsgrupp

Unicef Sverige:

Andreas Eriksson, Kommunikationschef

Åsa Lee, Team Manager projekt och marknad

 

TBWA:

Art Director, Alexander Fredlund

Copywriter, Kalle Håkansson

Projektledare, Pernilla Berg

Produktionsledare, Pernille Nylén Janze

Formgivare, Fanny von Pongracz

 

BRF:

Regissör: Anders Hallberg 

DOP: Anders Hallberg 

Producent: Anisa Dzindo, Sydafrika, Postproduktion

Producent: Daniel Forsvik, Sverige

Service producent: Brendan Rice, Riceboy

Exekutiv producent: Martin Ronström

Klippare: Davide Quatela

Grade: Davide Quatela

Ljud: Davide Quatela & Johan Johansson, Ponytail

Online: Davide Quatela

Musik: Near Light by Ólafur Arnalds

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

UnicefReklamTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.