Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Unicef lanserar vaccinationskampanj tillsammans med TBWA

Publicerad: 2 juli 2021, 07:38

Unicef Sveriges vaccinationsbudskap.

Pandemin är inte över förrän den är över överallt. Det menar Unicef Sverige som i dag lanserar en bred kommunikationskampanj framtagen av reklambyrån TBWA. Invånare runtom i Sverige kommer under de kommande veckorna mötas av uppmaningar om att ge en extra spruta – den till världen.


Ämnen i artikeln:

TBWAUnicefCoronavirusetKampanj

I många länder sprids pandemin fortfarande i en alarmerande hastighet och konsekvenserna är enorma. För att stoppa pandemin och vända den negativa utvecklingen måste varje land ges tillgång till vaccin mot covid-19. Det uppdraget har FN:s barnfond Unicef fått.

Idag lanserar Unicef Sverige en kommunikationskampanj som syftar till att samla in pengar till det globala vaccinsamarbetet COVAX, vars målsättning är att leverera två miljarder doser covid-19-vaccin till utsatta och prioriterade grupper i länder världen över.

LÄS MER: Här är jättekampanjen som ska vaccinera Sverige: ”Den är galet ambitiös” 

– I många länder fortsätter pandemin och konsekvenserna är enorma. Årtionden av framsteg för barns hälsa, utbildning och utveckling har raserats. Det finns bara en sak som kan vända utvecklingen och det är att stoppa pandemin genom att nå ut med vaccin globalt. Då kan vi återuppta vårt arbete, öppna skolorna och bygga tillbaka en bättre värld för alla barn, säger Pernilla Baralt, generalsekreterare på Unicef Sverige, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen och de olika kommunikativa budskapen kommer synas i Unicef Sveriges digitala kanaler, annons i SvD, digitala skärmar på Arlanda Express, digitala utomhustavlor i hela Sverige, på MTR-tåg och på olika mottagningar runtom i landet där folk blir vaccinerade mot covid-19.

Arbetsgrupp

TBWA\Stockholm:

Kalle Håkanson, copywriter

Alexander Fredlund, AD/creative director

Fanny von Pongracz, grafisk design/formgivare

Nena Javadian, projektledare

Pernille Nylén Janze, produktionsledare

Unicef Sverige:

Pernilla Baralt, generalsekreterare

Helene Brinkenfeldt, chef företagssamarbeten och filantropi | Tf chef privat givande

Yamina Steiser, projektledare vaccinationskampanj

Gabriel Gunnarsson, ansvarig digital marknadsföring

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.