Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Unionen lyfter fram förtroendevaldas betydelse i vardagen på arbetsplatsen

Publicerad: 15 februari 2021, 09:12

I en ny reklamkampanj från Unionen vill fackförbundet visa att svaren på frågor om arbetslivet finns närmare än många kanske tror.


Ämnen i artikeln:

Unionen

Arbetslivet står inför en omställning och många upplever en oro för vad som ska hända med sina jobb. I förra veckan lanserade Unionen en kampanj som tar upp frågor man kan stöta på i arbetslivet. Kampanjen tar fram att Unionens över 30 000 fackligt förtroendevalda finns nära att hjälpa med svaret när medlemmarna behöver hjälp och stöd.

Unionens nya reklamkampanj är tänkt att fungera över en längre tid och tar upp några av de frågor man kan ställas inför under sitt arbetsliv. Balansen mellan arbetsliv och privatliv, är det okej för chefen att ringa efter arbetstid, eller mejla på semestern? vem vänder man sig till när man upplever att man inte får den kompetensutveckling man behöver? Eller när man behöver råd inför en stundande löneförhandling? Om man är nervös inför sin befordran? 

 − I kampanjen vill vi visa hur våra förtroendevalda bidrar till våra medlemmars arbetssituationer i vardagen. Eftersom Unionen finns över hela Sverige och på fler arbetsplatser än något annat fackförbund har vi också flest antal förtroendevalda som kan hjälpa våra medlemmar framåt i arbetslivet, säger Johan Fernstedt, marknadschef på Unionen i en kommentar.

Johan Blomström chef Inhousebyrån Unionen:

 − På ett sympatiskt och igenkännande sätt strävar vi i vår nya kommunikation efter att positionera Unionen som en trygg, kompetent och välkomnande kraft på arbetsmarknaden Det är viktigt att de situationer vi lyfter fram i reklamen bottnar i realistiska utmaningar som våra medlemmar kanske har haft eller kan tänkas stå inför.

Kampanjen kommer att synas på tv, playkanaler och Youtube under året i olika längder och med en mängd olika scener från arbetslivet. Kampanjen tar även plats i radio och digitalt.

Reklambyrån bakom kampanjen är ANR medan produktionsbolaget Social Club står för produktionen.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Unionen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.