Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Uniqlo gör kampanj med rappare – inför OS

Publicerad: 23 Juli 2020, 11:54

Rapparen Jireel.

Foto: Press

Uniqlo släpper en kampanj med artisterna Jireel, Leslie Tay och Jelassi.


Ämnen i artikeln:

Uniqlo

Det japanska klädmärket Uniqlo är sedan 2019 huvudsponsor och officiell klädpartner till Sveriges olympiska kommitté och Sveriges Paralympiska kommitté.

OS är som bekant uppskjutet ett år till följd av coronapandemin, men för att påminna om nedräkningen släpper nu Uniqlo en kampanj tillsammans med artisterna Jireel, Leslie Tay och Jelassi

I kampanjen bär de en t-shirt framtagen av den japanska collagekonstnären Kosuke Kawamura, med målet att föra samman idrottare och supportrar under spelen. 

Inför OS har man också samlat 13 svenska idrottare i rollen som ambassadörer, och Uniqlo kommer att arrangera olympiska och paralympiska evenemang i Sverige under hela året. Förhoppningen är att inspirera barn och ungdomar att hitta sin egen idrott.

Uniqlo, Sveriges olympiska kommitté och Sveriges Paralympiska kommitté har enligt ett pressmeddelande utfärdat ett gemensamt uttalande med titeln ”Together for the Future”, som ska vara vägledande i samarbetet. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Uniqlo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.