Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag23.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Uniqlo lanserar digital träningsklubb med svenska atleter

Publicerad: 23 mars 2021, 09:23

Simmerskan Lina Watz och brottaren Alex Kessidis har tagit fram egna träningspass till Uniqlos träningsklubb.

Tillsammans med flera olympiska och paralympiska atleter lanseras Uniqlo Active Club – en digital träningsklubb som ska inspirera till en mer aktiv och hälsosam livsstil. Kampanjen, en av de största som varumärket har gjort på den svenska marknaden, är framtagen av AWB.


Ämnen i artikeln:

UniqloAWB

Restriktionerna som följt av corona-pandemin, har inneburit att många gym tillfälligt har stängt ner och stillasittandet ökat. Med en ny digital träningsklubb vill Uniqlo hjälpa människor att bryta mönstret och samtidigt lyfta sin nya kollektion av sportkläder.

Initiativet från det japanska varumärket lanseras med bara några månader kvar till OS i Tokyo, där Uniqlo är en av huvudsponsorerna. Kampanjen som lanserar träningsklubben innehåller en serie med sex träningsfilmer i form av helkroppspass framtagna av simmerskan Lina Watz, brottarna Alex Kessidis och Sofia Mattsson, seglaren Fredrik Bergström och tidigare landslagsstjärnan i fotboll Lotta Schelin. Kampanjen är framtagen av AWB.

– Sällan har det varit viktigare att motivera människor att hålla sig aktiva och friska. UNIQLOs LifeWear-filosofi handlar om att förbättra vardagen och livet för människor. Den här kampanjen är ett tydligt exempel på det, kommenterar Sara Ölmebäck, marknadschef för Uniqlo i Skandinavien. 

Träningspassen lanseras på Uniqlos hemsida med start i förra veckan.

 

Arbetsgrupp

UNIQLO

Head of Marketing: Sara Ölmebäck

PR Manager: Lotte Skovgaard Nielsen

Digital specialist: Rebecca Frisk Bengtsson


AWB

Creative Direction: Cornelia Waldersten

Strategic Project Manager: Josefina Hillman

Project management: Mia Fallenius Zsiga

Senior PR: Martin Bundock

PR consultant: Per Lundberg

AD: Julius Tuvenvall

Copy: Gustaf Bielke

Junior PR: Susanna Friberg


Grandpa Electric:

Linnea Schröder – Direction

Mats Helgesson – DOP

Amanda Pousette – Editor & Music

Joakim Strömberg – Gaffer

David Jonsson - Producer

Mimmi Muskos - Grade

 

 

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

UniqloAWB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.