tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Uppsvidad Leif GW Persson ska locka kunderna till bubblet

Publicerad: 27 november 2020, 14:00

Tegnér och Son tillsammans med produktionsbolaget Brikk säger sig ha blivit inspirerade av ”The Great Gatsby”

Ämnen i artikeln:

Leif GW Persson

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


För två veckor sedan släppte kriminologen och den allmänna medieprofilen Leif GW Persson det mousserande vinet GW:s bubbel. Bubblet är den fjärde produkten i den matintresserade professorns vinserie.

Med start på tisdag kommer lanseringen även stärkas upp av en kort animerad reklamfilm, framtagen av Publicis och produktionsbolaget Brikk. I filmen, som kommer att gå i tv, glassar en smokingklädd och animerad GW runt på en terass på franska Rivieran. Tegnér och Son säger själva att kampanjen är inspirerad av F. Scott Fitzgeralds ”The Great Gatsby”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Qbrick är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev