Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Utmanare uppmanar företagare att dumpa sin redovisningskonsult i ny kampanj

Publicerad: 9 september 2021, 08:41

Beslutet att hålla fast vid traditionell bokföring baseras för ofta på känslor. Det är insikten bakom ekonomitjänsten Wints nya varumärkeskampanj som är framtagen i samarbete med kreatörskollektivet Hey It’s Enrico
Pallazzo!


Ämnen i artikeln:

Reklamfilm

Bokföringstjänsten Wints vision är att göra automatiserad ekonomihantering till norm. Ett hinder de ofta möter i samtalen med företagare är tveksamheten inför att säga upp sin befintliga redovisningskonsult. Att bryta med någon man arbetat med länge kan upplevas som jobbigt inte minst eftersom det många gånger handlar om en personlig relation. Det är utgångspunkten i bolagets nya kampanj.

– Kampanjen handlar lika mycket om att visa på det positiva i en förändring, likväl som med att glimten i ögat belysa att skiftet till en bokföringslösning som ligger mer i tiden inte behöver vara så svårt, säger Ulrika Ahl, marknadschef i en kommentar.

Filmerna handlar om redovisningsekonomen Anita som upptäcker att hennes kund vänsterprasslar med Wint. Efter att Anita hämtat sig väljer hon en ny väg i livet. I den nya vardagen där hon inte behöver lägga tid på andras momsredovisning har hon möjlighet att starta eget, och får både lycka och kärlek på köpet.

Wint lanserades 2011 och positionerar sig som utmanare i en traditionell och manuell bransch. Sedan länge har bolaget ett samarbete med  Hey, It’s Enrico Pallazzo kring varumärkesstrategi och kampanjer.

– Vi gillar hur Wint tänker och på många sätt liknar de oss. Båda bolagen är besjälade av individer som inte nöjer sig med att vara visionära utan kan gå från ord handling snabbt, säger kreatören Fredrik Ganslandt i en kommentar.

Filmerna är framtagna av Hey It’s Enrico Pallazzo och inspelade i Göteborg.

Arbetsgrupp

Creative: Fredrik Ganslandt

Producent: Sia Masoodian, Christian Kousmanen

Regi: Gustav Sundström

Foto: Lionel Cabrera

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reklamfilm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News