Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Utrustningsnostalgi i senaste kampanjen från Bang & Olufsen

Publicerad: 19 November 2020, 14:07

I Bang & Olufsens julkampanj väcker en gammal undanstuvad lp-spelare minnena till liv.


Ämnen i artikeln:

Camp David

Med en dryg vecka kvar till första advent är det många som beger sig upp på vinden eller ner i källaren för att rota fram de saker som hör julen till. En del av dem kanske hittar en skivback som sedan många år står och samlar och samlar damm. I Bang & Olufsens julkampanj försöker de fånga den känsla av nostalgi som lätt kan infinna sig när man bläddrar igenom de gamla konvoluten. I kampanjen handlar det om en kvinna minns tillbaka på sin egen barndom och hur föräldrarna spelade lp-skivor och dansade till musiken. När det är dags för henne själv att bjuda in till jul plockar hon fram lp-spelaren, i det här fallet en Beogram 4000, och lägger på samma skiva.

– Vi ville på något sätt dramatisera de minnen många har kopplade till Bang & Olufsen-produkter och hur de minnena har blivit viktiga trådar i den väv som binder samman familjer och dess traditioner, säger Paul Collins, global creative director på B&O. 

Kampanjen, ”The exchange” är tänkt att uppmärksamma ett projekt från Bang & Olufsen där reparerar och återskapar några av sina mest klassiska produkter.

”The exchange” är framtagen av Bang & Olufsen själva men filmen är producerad av Camp David med regi av Stina Lütz

Arbetsgrupp

Client: Bang & Olufsen

Christian Birk, EVP Marketing, Digital & Customer Experience

Stine Darby Busk, Campaign Management, Bang & Olufsen

Paul Collins, Creative Director, Global Brand & Creative 

Kurt Beren Geiger, Senior Copywriter, Global Brand & Creative 

Daniel William Motka, Global Brand Manager & Head Of Production

Alexandra Stroemich, Art Director, Global Brand & Creative 

Nathaniel Robert Budzinski, Copywriter, Global Brand & Creative 

Production Agency: Camp David

Director - Stina Lütz

DoP: Fredrik Bäckar

Exec Producer: Kristina Wibom

Producer: Camilla Falk

Prod Manager: Nilas Lindgren

Grade: Oskar Larsson @Tint

Online: Wille Rising

Sound: Erik Olsson @Redpipe

Composers: Alice Petz, Björn Palmberg @Redpipe

Set Designer: Simone Grau Roney

Stylist: Elsa Fisher

Hair & Make: Sanna Riley

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Camp David

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.