Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Utsatta barns fantasier blir verklighet i Stockholms Stadsmissions julkampanj

Publicerad: 10 december 2021, 12:47

”Alla barn kan fantisera. Vissa måste.”, är budskapet i TBWA:s kampanj.


Ämnen i artikeln:

TBWAJulkampanjStockholms Stadsmission

Årets kampanj från Stockholms Stadsmission sätter fingret på vikten av fantasi för barn som lever i utanförskap. Drömmar, hitte på-världar och låtsaskompisar blir en nödvändig verklighetsflykt när det inte finns pengar över till vare sig julklappar, mat eller aktiviteter.

3D-figuren som tagits fram till filmerna är en tolkning av ett autentiskt porträtt, som en flicka från Stockholms Stadsmissions verksamhet Unga Station har gjort på sin låtsaskompis.

I mitten av december kommer figuren från filmerna dessutom att sys upp och auktioneras ut på Tradera samt säljas i Stockholms Stadsmissions webbshop, till förmån för barn som lever i utanförskap.

För musiken i filmerna står Dolce, som har gjort en tolkning av Freddie Wadlings låt ”Drömmarna”, som är skriven av Joakim Berg. Låten har också släppts på Spotify.

– Vi hoppas och tror att många kommer att bli berörda av kampanjen och vilja bidra. Den lyfter barnperspektivet på ett lekfullt sätt, samtidigt som den utsatthet vi dagligen möter synliggörs och går rakt in i hjärtat. Vår förhoppning är att även budgivningen på låtsaskompisen tar fart – jag kan inte tänka mig en finare symbol för att visa att man bidragit till att minska barn och ungas utanförskap i Stockholm, säger Lotta Sydäng, projektledare för kampanjen på Stockholms Stadsmission i ett pressmeddelande. 

Kampanjen börjat synas i TV4, TV4Play, dagspress, sociala medier och på digitala utomhusskärmar nu i veckan.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupper

TBWA

Siri Nyborg, Produktionsledare

Elin Hjelte, Art Director

Svante Ahlman, Copywriter

Matt Chapman, Planner

Alexander Fredlund, Creative Director

Joel Wennström och Isabel Sawtelle, Grafiska formgivare

Kalle Widgren och Nena Javadian, Projektledare

Produktionsbolag: Ligistfilm

Regissör: Oscar Byström

Exekutiv producent: Louis Dubois

Producent: Carl Ljungdahl

VFX: Major Briggs / Leon Creatives

Fotograf: Elias Bergkvist / Rockson

Post-producent: Freddy Foreliuis / Edisen

Grade: Martin Steinberg / WGT

Grade: Axel Rundquist / Edisen

Sound design: Cristofer Odqvist / Edisen

Online: Peter Törnestam / Edisen

Stillbildsfotograf: Henrik Kindgren / Leon Creatives


Music Supervisor

Jenny Ring


Kund

Lotta Sydäng, Stockholms Stadsmission

Robin Benigh, Stockholms Stadsmission

Anders Ståhl, Stockholms Stadsmission

 

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.