Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag11.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Valar och skräp frontar Greenpeace kampanj för att rädda haven

Publicerad: 20 Mars 2020, 09:22

Utställningen ”Ett hav av hopp” finns på Stockholms Centralstation till och med den 29 mars.

Två stora valar och autentiskt skräp från havet är några av delarna i Greenpeace kampanj som blev verklig tack vare en vinst i Jernspiran.


Ämnen i artikeln:

Jernhusen MediaGreenpeaceKampanj

Greenpeace kampanj ”Ett hav av hopp” vann första pris i Jernhusens eventtävling Jernspiran - 200 kvm och utvalda reklamytor på Stockholms Centralstation. Utställningen är en del i en global kampanj för ett starkt havsavtal i FN. Besökare får ta del av fakta, problem och möjligheter för att skydda våra hav och alla dess invånare – här representerade av två gigantiska valar, varav en svävar ovanför Ringen. Budskapet riktar sig till utrikesminister Ann Linde med en uppmaning om att skydda haven. 

LÄS MER: Greenpeace och UNHCR tog hem Jernspiran

Greenpeace visar också upp skräp som spolats upp från havet till svenska stränder. Samtidigt rullar Greenpeace budskap på stationens alla digitala skärmar.

– Vår vinst i Jernspiran innebär en unik möjlighet att samskapa en utställning tillsammans med svenska folket. Första timmen genererades över 500 underskrifter och meddelanden till utrikesminister Ann Linde, med förhoppningen och uppmaningen att rädda våra hav, säger Sandra Lamborn, projektledare på Greenpeace, i ett pressmeddelande. 

”Ett hav av hopp” kan upplevas till och med den 29 mars.

Åsa Agemalm, chef på Jernhusen Media, kommenterar:

– Det är en väldigt vacker och tankeväckande utställning Greenpeace satt upp i centralhallen. Med både fakta och känsla på plats möts betraktaren bokstavligen av havets utmaningar på ett överväldigande sätt - men också med möjlighet att agera och göra skillnad för framtiden.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.