Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Vann grand prix i Cannes men ratades i Månadens kampanj – därför bedöms bidrag olika

Publicerad: 27 juni 2022, 13:47

”Eat a Swede” vann grand prix i Cannes Lions – och är därmed en av världens bästa kampanjer. Men i Sverige har filmen från McCann och Livsmedelsföretagen inte fått några utmärkelser. Vi har pratat med ett gäng experter som förklarar varför det kan vara så stor skillnad.


Ämnen i artikeln:

ToppnyheterCannes Lions 2022Johan Pihl

Kanske har ”Eat a Swede” inte fått några utmärkelser i Sverige för att kampanjen inte är en traditionell reklamfilm utan en dokumentär på 18 minuter. Kanske saknar svenska tävlingar i

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.