Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Världen öppnar efter pandemin – då hyllar Ikea livet hemma med festival

Publicerad: 14 september 2021, 12:00

Astronauten Christer Fuglesang, kocken Paul Svensson och designern Ilse Crawford är några av de celebriteter som förvandlar sina hem till livescener i Ikeas globala hemma-festival.


Ämnen i artikeln:

IKEA

I dagarna stod det klart att den svenska regeringen släpper på många av de restriktioner som präglat det dagliga livet under en lång tid på grund av pandemin.

Men Ikea tycks inte vilja att vi lämnar hemmet i någon högre utsträckning – i alla fall inte den 16 september när deras globala festival går av stapeln. Den kommer att pågå i 24 timmar och innehålla scener hemma hos över 100 personer på fler än 50 marknader. Festivalen är inspirerad av Ikeas vision att skapa en bättre vardag för de många människorna. 

– Syftet med festivalen är att engagera och föra människor världen över samman för att hylla livet hemma. Genom att öppna dörrar till hem över hela världen vill vi skapa nya upplevelser och inspirera till samtal kring hållbara hem, som alla har råd med. Och precis som på andra festivaler kan besökarna förvänta sig en del överraskningar, säger Erika Intiso, vd för Ikea marketing and communication.

Förutom att titta på artister kommer man bland annat kunna delta i tävlingar och kökssamtal där ämnen som cirkularitet, luft, lek och rymd diskuteras. Man kommer också kunna följa vad som sker inom Ikea just nu – från fabriksgolvet i Polen till den så kallade prototype-shopen i Älmhult.

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

IKEA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News