Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Vasamuseet blir draghjälp för nya museet Vrak i sommarkampanj

Publicerad: 13 juli 2022, 08:07

För att locka fler museibesökare satsar Vasamuseet och Vrak – Museum of Wrecks på utomhusreklam. Kampanjen ”Two museums - one ticket” går framför allt i kollektivtrafiken, eftersom målet är att locka turister, men syns även online i banners.


Ämnen i artikeln:

KampanjNyheter

– Vi utgick från att vi berättar om vrak och skepp på flera olika sätt i våra två museer, både över ytan som på Vasamuseet och under ytan som på Vrak. Slutresultatet blev en kombination av båda museernas grafiska manér, där Vraks gröna färg möter Vasas bruna, med ett centrerat marknadsföringsbudskap, säger Sofie Aspelin, kommunikationschef på Statens maritima och transporthistoriska museer.

Syftet med kampanjen är att berätta om kombinationsbiljetten, öka besöken till museerna och stärka båda museernas varumärken. Både Vrak och Vasamuseet tillhör myndigheten Statens maritima och transporthistoriska museer. Vrak är det nyaste museet och tjänar därför på att få lite kännedom med Vasamuseet som draghjälp.

Hela kampanjen är producerad inhouse på Statens maritima och transporthistoriska museers kommunikationsenhet. Enheterna syns främst i Clear Channels kanaler, på en spårvagn på linje 7 i Stockholm och i kollektivtrafiken, men även i banners online.

Bild 1/3  

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.