Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Västra Götalandsregionen vill bredda bilden av vad de gör

Publicerad: 19 januari 2021, 14:09

I en ny kampanj med målet att stärka arbetsgivarvarumärket påminner Västra Götalandsregionen om att de inte bara jobbar med vård och omsorg.


Ämnen i artikeln:

Valentin Experience

Tillsammans med Valentin Experience håller Västra Götalandsregionen just nu på att sjösätta en digital strategi med målet att locka nya medarbetare. En stor del i arbetet handlar om att bredda bilden av vad VGR, som med 56 000 anställda är Sveriges största arbetsgivare, faktiskt gör. De vill även skruva bilden av offentlig verksamhet som enligt dem själva ofta kan uppfattas som trögrörlig och med få utvecklingsmöjligheter för anställda.

I den nya reklamfilmen får vi utöver bilder från kärnverksamhet som vård och omsorg även se bilder från arkitektkontor och hemmajobbande programmerare.

– Vi får se VGR på ett sätt som vi inte är vana vid att se dem. Tillsammans med Camp David har vi lyckats krossa fördomarna kring offentlig verksamhet och lyfter hjältarna som gör det omöjliga möjligt varje dag, säger Mattias Jakobsson, en av kreatörerna från Valentin Experience som jobbat med kampanjen.

Enligt Valentin Experience har ”omställning” varit något av ett ledord i arbetet.

– Vi balanserar mellan nutid och framtid och liv och död. Där laget sätter kampanjens id och verkar som protagonisten som kämpar för att få hela maskineriet att fungera. Ett lag som ställer om varje sekund och minut samtidigt som man flyttar fram positionerna inför morgondagens utmaningar, fyller kreatören Therése Bohlén Kinn i.

Arbetsgrupp

Valentin Experience:

Kreatörer: Therése Bohlén Kinn, Mattias Jakobsson

Planner: Anna Rosenqvist 

Projektledare: Sylvide Laag

Final Art: Peter Holmberg, Mikael Stenberg

Motion Design: Nico Gray, Niklas Aldén

Camp David:

Regissör: Faramarz Gosheh

Filmfotograf: Victor Skogqvist

Producent: David Sandberg

Exekutiv producent: Kristina Wibom

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Valentin Experience

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.