Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Västtrafik firar kollektivtrafikens återkomst med Way out west

Publicerad: 15 oktober 2021, 11:23

Foto: Studio Mint

Tillsammans med Luger vill Västtrafik uppmana resenärer att gå tillbaka till vardagen på ett hållbart sätt – och anordnar därför musikfestival tillsammans. ”Nu kan vi äntligen resa igen och det vill vi fira med våra resenärer,” säger Västtrafiks vd.


Ämnen i artikeln:

VästtrafikWay Out WestForsman & Bodenfors

Det är byrån Forsman & Bodenfors som ligger bakom konceptet Way out Västtrafik. För 34 kronor, alltså lika mycket som en enkelbiljett, säljs konsertbiljetter för spelningar med Miriam Bryant, Little Dragon, A36 och Stella Explorer, bland annat. 

– Nu kan vi äntligen resa tillsammans igen och det vill vi fira med våra resenärer. Samtidigt vill vi påminna om att hur viktigt det är att vi reser mer hållbart och tillsammans med Way out west sätter vi strålkastarljuset på den frågan, säger Lars Backström, vd på Västtrafik.

Konserterna rymmer 40 personer och kommer även livestreamas kostnadsfritt på Västtrafiks hemsida. Man anordnar kampanjen tillsammans med Luger, som grundade Way out west 2007.

– Hållbarhet är högst upp på vår agenda, och vi jobbar ständigt för att ligga i framkant globalt på den punkten. Vi vet att kollektivtrafiken är en nyckel i framtidens resande, så att få bjuda in till en musikfestival på en spårvagn känns helt magiskt, säger Patrick Fredriksson, arrangör och medgrundare av Way out west.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.