Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Västtrafik släpper sin största utomhuskampanj någonsin

Publicerad: 28 Oktober 2020, 12:53

Olika tavlor som syns runt om i Västra Götaland.

Uthomhustavlor över hela regionen och en regnig kampanjfilm. När Västtrafik nu genomför en större förändring bland sina zoner är det tillsammans med Forsman & Bodenfors, som tagit fram kampanjen.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamVästtrafikForsman & Bodenfors

I november genomförs en uppdatering av Västtrafiks zonsystem. Från att tidigare ha haft 70 olika zoner ska dessa nu bli tre, med färre biljettyper och nya priser. För att öka kännedomen om förändringen släpper nu Västtrafik sin största utomhuskampanj någonsin. Runt om i regionen kommer medborgare att passera utomhusenheter som har anpassats efter platsen beroende på vilken zon de befinner sig i. Bilderna är fotade av Felix Odell på Cameralink. Även sociala medier-annonseringen har anpassats baserat på var personen är. 

– Även om vi ser att resandet påverkats av pandemin måste vi hålla fast vid vår vision att göra hållbart resande till norm. Med den nya zonindelningen vill vi underlätta för våra resenärer att göra hållbara resval när livet återgår till det normala, säger Lars Backström, vd på Västtrafik, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors. Även en rörlig kampanjfilm har tagits fram, som porträtterar en måndagsmorgon och människor som reser i eller igenom de nya zonerna. I bakgrunden hörs låten Monday Morning i en cover av Göteborgsbandet Pale Honey. 

– Genom att märka upp Västra Götaland med zonbokstäver blir utomhuskampanjen hundratals informationstavlor, som på enklaste sätt visar resenärerna vilken zon de reser från och vilken zon de reser till. Men det är också en hyllning till regionen, där vi porträtterar skiftande miljöer och vackra landskap, säger Lars Jansson, art director på Forsman & Bodenfors.

Arbetsgrupp

Creditlista Västtrafik 3 Zoner

Byrå: Forsman&Bodenfors

Kund: Västtrafik

Uppdragsgivare: Annicca Enebrandt

Projektledare: Greger Andersson

Produktionsledare: Helen Johansson

Art Director: Lars Jansson

Copywriter: Pontus Caresten

Formgivare/Designer: Christoffer Persson

Byråproducent: Åsa Hammar

PR: Robert Johnsson

Produktionsbolag: Is this it

Director: John Boisen/Björn Fävremark

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.