Kampanj
Vattenfall gör pastisch på skönhetsreklam – Cara Delevingne frontar
Publicerad: 9 maj 2023, 13:03
Cara Delevingne i en ny hållbarhetskampanj för Vattenfall.
Foto: Kampanjbild
Med hjälp av supermodellen Cara Delevingne går Vattenfall ut i en bred hållbarhetskampanj, med sin största satsning på influencer marketing någonsin.
– Vi har en unikt stark position i den yngre målgruppen när det kommer till tänkbarhet och liking, säger Paul Morel, brand campaign manager.
Vattenfall har haft en positiv utveckling av varumärket under de senaste åren, mycket tack vare bredare varumärkeskampanjer. För att bibehålla trenden och växa i nya målgrupper krävs nya grepp.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.