Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Vattenfall och skidlandslaget lyfter fram vikten av tydligt mål

Publicerad: 7 Februari 2020, 11:53

I Vattenfalls senaste kampanj lyfter de tillsammans med skidlandslaget fram vikten av att ha ett tydligt mål, i Vattenfalls fall ett fosilfritt liv inom en generation.


Ämnen i artikeln:

VattenfallNord DDB

Vattenfall har de senaste åren satsat hårt på att profilera sig som ett hållbart energialternativ. En stor del i varumärkets kommunikation, framtagen av Nord DDB, har kretsat kring bolagets mål om ett fosilfritt liv inom en generation.

LÄS MER: Vattenfalls upphandling klar: Nord DDB ska bygga varumärket i Europa 

I sin senaste kampanj lyfter de tillsammans med skidlandslaget, som Vattenfall sedan lång tid tillbaka är huvudsponsor till, vikten av att ha ett tydligt mål.

– Vårt mål är att göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Skidlandslaget och deras pannben är en stor inspirationskälla då de ständigt påminner oss om vikten av att vara ihärdig och rikta all kraft mot ett och samma mål, säger Ulrika Norström, brand manager på Vattenfall.

Den nya kampanjen är producerad av Bleck, regisserad av Tobias Granström med visuella effekter från Swiss. Kampanjen kommer att visas i tv, online video, OOH, DOOH och i sociala medier under februari.

– Vi får följa en skidåkare i träningsspåret och henens mentala state of mind som illustrerar hur beslutsamhet kan skapa ett alldeles speciellt fokus. Ett fokus som gör att du bara ser en väg framåt, där allt annat försvinner och vägen till målet är det enda du till slut ser framför dig, säger Nina Friman, art director på Nord DDB.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

VattenfallNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.