Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Veronica Maggio släpper låt i nytt samarbete med SJ

Publicerad: 18 juni 2021, 07:59

Veronica Maggio frontar SJ:s nya kampanj.

Med låten och kampanjen ”Nu stannar vi på marken” tar SJ hjälp av Veronica Maggio för att uppmana och inspirera fler människor att fortsätta ta ansvar för klimatet när vi nu kan börja resa mer normalt igen.


Ämnen i artikeln:

SJKampanjHållbarhetForsman & Bodenfors

Under pandemin har koldioxidutsläppen minskat och Sverige behöver fortsätta göra fler klimatsmarta val för att minska klimatpåverkan från resor och transporter. Det menar SJ, som nu krokar arm med artisten Veronica Maggio i en ny kampanj framtagen av Forsman & Bodenfors.

Låten ”Nu stannar vi på marken”, som Veronica Maggio släpper inom samarbetet, är en tolkning av ”Nu lyfter vi från marken” skriven av Stina Nordenstam. Med kampanjen vill SJ uppmana och inspirera fler människor att fortsätta ta ansvar för klimatet genom att välja tåget framför flyget när vi nu kan börja resa mer normalt igen.

– Det senaste året har det blivit väldigt tydligt hur snabbt vi kan ändra våra vanor när vi vill och måste. Låten har ett väldigt tydligt budskap – ”Nu stannar vi på marken” – som på ett fint sätt uppmanar oss som måste resa till att fortsätta resa men också att fortsätta ta ansvar. Vi behöver göra medvetna och hållbara val så att vi har något att lämna över till våra barn, säger Veronica Maggio i ett pressmeddelande. 

Kampanjen släpps i dag den 18 juni och låten finns tillgänglig på Spotify och Apple Music.

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.