Kampanj
Veronica Maggio släpper låt i nytt samarbete med SJ
Publicerad: 18 juni 2021, 07:59
Veronica Maggio frontar SJ:s nya kampanj.
Med låten och kampanjen ”Nu stannar vi på marken” tar SJ hjälp av Veronica Maggio för att uppmana och inspirera fler människor att fortsätta ta ansvar för klimatet när vi nu kan börja resa mer normalt igen.
Under pandemin har koldioxidutsläppen minskat och Sverige behöver fortsätta göra fler klimatsmarta val för att minska klimatpåverkan från resor och transporter. Det menar SJ, som nu krokar arm med artisten Veronica Maggio i en ny kampanj framtagen av Forsman & Bodenfors.
Låten ”Nu stannar vi på marken”, som Veronica Maggio släpper inom samarbetet, är en tolkning av ”Nu lyfter vi från marken” skriven av Stina Nordenstam. Med kampanjen vill SJ uppmana och inspirera fler människor att fortsätta ta ansvar för klimatet genom att välja tåget framför flyget när vi nu kan börja resa mer normalt igen.
– Det senaste året har det blivit väldigt tydligt hur snabbt vi kan ändra våra vanor när vi vill och måste. Låten har ett väldigt tydligt budskap – ”Nu stannar vi på marken” – som på ett fint sätt uppmanar oss som måste resa till att fortsätta resa men också att fortsätta ta ansvar. Vi behöver göra medvetna och hållbara val så att vi har något att lämna över till våra barn, säger Veronica Maggio i ett pressmeddelande.
Kampanjen släpps i dag den 18 juni och låten finns tillgänglig på Spotify och Apple Music.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.