Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Vilken röst är bäst på att trollbinda publiken? Skicka in din favorit till Sound Award

Publicerad: 6 april 2021, 06:01

2018 vanns Årets röst av Alex i kampanjen The Voice of Change och 2019 stod Victor Kaiser (Artificiell med hjärta) som vinnare. Nu är det dags att utse vinnaren 2020/2021.

Vem är Årets Röst 2021? Skicka in ditt förslag före den 8 april. Vinnaren hyllas under Resumés och Bauer Medias event Sound Stockholm den 22 april.


Ämnen i artikeln:

Sound StockholmRadioPodcastRöstRöststyrning

Årets röst är en av kategorierna i tävlingen Sound Award. Priset delas ut till den röst som ”trollbundit sin publik, lyssnarna eller åhörarna på ett sätt där budskapet och eller innehållet får en upphöjd effekt av talarens framförande.”

Med tanke på ljudmediets kraftiga tillväxt på senare år – med radiolyssnande, poddar, röster i reklam och ljudböcker – finns många kandidater till priset. Men vem är bäst? Skicka din nominering till soundaward@bauermedia.se, med kort information om bidraget, senast den 8 april. 

Vinnaren utses sedan av juryn och hyllas på eventet Sound Stockholm den 22 april tillsammans med pristagarna i kategorierna Årets Ljudinnovation och Årets Ljudbranding.

– Jag kan inte tänka mig ett finare pris att få än Årets Röst, speciellt under ett år där ljudet betytt så mycket för många människor och en mitt under en riktig ljudboom, säger Bauer Medias vd Linda Palmgren, och fortsätter:

 – Vi vill så gärna lyfta fram detta fina pris och juryn beslutade efter att ha upplevt för lite fokus kring denna kategori att förlänga anmälningsperioden för att ge alla chansen att göra ett omtag och uppmärksamma en så fin utmärkelse. Därmed har vi förlängt anmälningsperiod tom 8 april.

2018 vanns Årets röst av Alex i kampanjen The Voice of Change och 2019 stod Victor Kaiser (Artificiell med hjärta) som vinnare.

Läs mer om Sound Stockholm och Sound Award här.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.