Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Vill få fler att teckna försäkring – med deckare

Publicerad: 16 oktober 2020, 12:50

Signe Svensson tillsammans med PA Prabert, kommunikations- och vice koncernchef på på Mysafety Försäkringar.

Foto: Press

Läs en deckare och lär dig med om ID-kapningar. Så sammanfattas försäkringsbolaget Mysafetys senaste kampanj, som tagits fram tillsammans med författaren Signe Svensson.


Ämnen i artikeln:

MySafetyMindmakers

Bara det senaste året har ID-kapningar drabbat över 200 000 svenskar, enligt en Sifo-undersökning gjord på beställning av försäkringsbolaget Mysafety. Det är således ett av de vanligaste brotten i vårt avlånga land. För att sprida kunskapen om brottet – och försäkringsbolaget – har Mysafety nu tagit till ett något annorlunda grepp. 

Igår släpptes debutromanen ”Övertaget”, skriven av författaren Signe Svensson. Boken är framtagen på initiativ av Mysafety. ”Övertaget” skildrar en framgångsrik kommunikationschef som blir utsatt av en ID-kapning. Boken följer med går att köpa via försäkringsbolaget och hos flera nätbokhandlare.  

Den kommer även att skickas ut till bokkritiker, debattörer och politiker. Utvalda mottagare kommer att få en bluffaktura medskickad, för att skapa inblick i hur en ID-kapning kan börja. 

– För oss handlar det här om att informera och sprida kunskap på ett nytt och mer lättillgängligt sätt för mottagaren. ID-kapningar och nätbedrägerier behöver hamna högre på agendan och synas mer i samhällsdebatten. Satsningen är annorlunda och helt rätt för en stor del av vår målgrupp, säger PA Prabert, kommunikations- och vice koncernchef på på Mysafety Försäkringar.

Utöver utskickade böcker sprids också en kampanj i form av nativeartiklar i DN och SvD, samt en long-read i samarbete med Bonnier. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

MySafetyMindmakers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.