Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanj

Vill få män att prata om sina känslor – tar hjälp av King

Publicerad: 19 November 2019, 14:20

Den ideella organisationen Under Kevlaret arbetar för att stödja arbetet mot unga mäns psykiska ohälsa. Nu släpper de sin första reklamfilm.


Ämnen i artikeln:

KING

Under Kevlaret vill hylla män på Internationella mansdagen med reklamfilmen ”Allt män vågar” som syftar till att adressera problematiken med machokultur och driva trafik till Under Kevlarets stödjour för killar.

– Män tenderar att vinna mycket på att vara starka, modiga och våga göra sånt som är dumdristigt, i vissa fall till och med livsfarligt. Samtidigt vågar vi däremot inte göra något så enkelt som att öppet prata om våra känslor, vilket tydligt understryker det problem som Under Kevlaret arbetar för att lösa, säger Adam Gäfvert, art director på King i en kommentar.

Anledningen till lanseringsdatumet är för att ge den Internationella mansdagen ett nytt syfte och för att lyfta samtalet kring mäns psykiska ohälsa.

– Internationella mansdagen är ju en tämligen innehållsfattig dag och en dag som lätt skämtas bort. ”Vi vill därför använda den till att sätta det här ämnet på agendan och istället göra något bra av den. Vi hoppas på att det leder till att fler kan våga prata om sina känslor, säger Mårten Granlund, grundare av Under Kevlaret.

Filmen är regisserad av Ian Isak på Giants & Toys. 

Arbetsgrupp

Projektledning: Lena Ivarsson

Copywriter: Martin Sööder

Art Director: Adam Gäfvert och Axel Lokrantz Månson

Kund: Mårten Granlund och Simon Billemar

Produktionsbolag: Giants & Toys

Regissör: Ian Isak

Producent: Christian Rehnfors

Byråproducent: Marcus Sundqvist/Colony

Online: Colony

Berättarröst: Sten Ljunggren

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

KING

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.