Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 19 november 2019, 14:20
Den ideella organisationen Under Kevlaret arbetar för att stödja arbetet mot unga mäns psykiska ohälsa. Nu släpper de sin första reklamfilm.
Ämnen i artikeln:
KingUnder Kevlaret vill hylla män på Internationella mansdagen med reklamfilmen ”Allt män vågar” som syftar till att adressera problematiken med machokultur och driva trafik till Under Kevlarets stödjour för killar.
– Män tenderar att vinna mycket på att vara starka, modiga och våga göra sånt som är dumdristigt, i vissa fall till och med livsfarligt. Samtidigt vågar vi däremot inte göra något så enkelt som att öppet prata om våra känslor, vilket tydligt understryker det problem som Under Kevlaret arbetar för att lösa, säger Adam Gäfvert, art director på King i en kommentar.
Anledningen till lanseringsdatumet är för att ge den Internationella mansdagen ett nytt syfte och för att lyfta samtalet kring mäns psykiska ohälsa.
– Internationella mansdagen är ju en tämligen innehållsfattig dag och en dag som lätt skämtas bort. ”Vi vill därför använda den till att sätta det här ämnet på agendan och istället göra något bra av den. Vi hoppas på att det leder till att fler kan våga prata om sina känslor, säger Mårten Granlund, grundare av Under Kevlaret.
Filmen är regisserad av Ian Isak på Giants & Toys.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Projektledning: Lena Ivarsson
Copywriter: Martin Sööder
Art Director: Adam Gäfvert och Axel Lokrantz Månson
Kund: Mårten Granlund och Simon Billemar
Produktionsbolag: Giants & Toys
Regissör: Ian Isak
Producent: Christian Rehnfors
Byråproducent: Marcus Sundqvist/Colony
Online: Colony
Berättarröst: Sten Ljunggren
Ämnen i artikeln:
King