tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Vimla kampanjar på årets ”riktiga” julklapp

Publicerad: 9 december 2022, 09:22

Vimla efterlyser mer skärmtid till barnen under julen.

Foto: Pressbild

Vimla menar att ”det hemstickade plagget”, som utnämndes till årets julklapp i år, inte är det folk egentligen vill ha. Tillsammans med BBDO Nordics lanserar de nu en kampanj som uppmanar barn till ännu mer skärmtid.

Ämnen i artikeln:

BBDO NordicsVimlaKampanjNyheter

JW


Det är HUI som varje år utser ”årets julklapp”. Det görs utifrån tre kategorier. Den ska representera den tid vi lever i, vara en nyhet eller något som åter fått uppmärksamhet och en vara som sålt bra under året.

Inför årets elkrisvinter utnämndes ”det hemstickade plagget” till årets julklapp. 

– Som en varm kram i produktform, sa Emma Hernell, vd på HUI Research om utnämningen till TT.

Nu lanserar Vimla en kampanj tillsammans med BBDO Nordics där de utser julklappen barnen egentligen vill ha – nämligen mer skärmtid.

”Sedan 1988 utlyser branschorganisationen Svensk Handel vad de bedömer är årets julklapp. Men är det verkligen representativt för vad vi önskar oss? För att påminna om att julen är barnens högtid lanserar Vimla nu sin egen variant av årets julklapp, ett presentkort på extra skärmtid”, skriver mobiloperatören i ett pressmeddelande.

– Den årliga rapporten Svenskarna och internet visade att hälften av alla barn mellan 8–19 år känner sig utanför på grund av för lite skärmtid. Vi på Vimla tycker att det är dags att sluta behandla ämnet som 80-talets videovåld och istället utgå från barnens behov, , säger Ida-Cecilia Musilová, varumärkesansvarig på Vimla, och fortsätter:

– Att en större del av deras sociala liv sker online kanske känns obekvämt som förälder. Det blir svårare att ha koll. Men det går inte att bortse från det faktum att barn faktiskt behöver vara online för att hänga med sina vänner. Därför tog vi fram ett presentkort på extra skärmtid, vi tycker att det är den perfekta julklappen för barnen i år. Den är ju dessutom helt gratis.

Arbetsgrupp 

BBDO Nordics: 

Adin Rozajac, Growth Marketing Specialist 

Allex Olsson, Growth Manager 

Anna Mattsson, PR/Social Manager 

Ylva Källstedt, Project Lead 

Jonas Hedegarg, Business Director 

Albin Ekman, Graphic Designer 

Mikael Noaksson, Copywriter 

Simon Söder, Art Director 

Markus Bjurman, Creative Director 

Vimla: 

Annika Kreipke, Head of Marketing & Growth 

Ida-Cecilia Musilová, Brand & Content Manager 

Linn Nydahl Palmqvist, Digital Performance Manager 

Marcus Friberg, Digital Designer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev