Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ving gör stor kampanjsatsning i mellandagarna

Publicerad: 22 december 2020, 13:57

Efter en tid av stiltje går nu researrangören Ving in i en mer intensiv försäljningsperiod och släpper en stor kampanj på annandag jul med fokus på rörliga kanaler och digital OOH. kampanjen är framtagen av Vings inhouseteam tillsammans med Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

VingÅkestam Holst

För några veckor sedan berättade Vings vd Magnus Wikner om att resebolaget efter en tystare period nu står inför en kommunikationsoffensiv. Kampanjen som rullas ut i mellandagarna tar utgångspunkt i en tillförsikt inför nästa år där varumärket liksom sina konkurrenter bedömer att resandet kommer ta ny fart.

– Resandet har varit begränsat sedan mars. Det har skapat en stor förväntan hos konsumenterna. Det finns flera parametrar som visar hur människan längtar efter semesterupplevelsen. Efter den här smällen ser många en resa som en investering i sig själv, att skapa välmående och få ett break i vardagen. Många ser ett ljus i tunneln nu och det gör att vi kan vara offensiva, sa Magnus Wikner till Resumé för några veckor sedan. 

Kampanjen är resultatet av ett samarbete mellan Vings inhouseavdelning och kreativa partnern Åkestam Holst.

Tankarna bakom kampanjen är Ving genom lanseringen av den nya varumärkesidentiteten (framtagen tillsammans med Happy F&B) nu vill ta fast på alla positiva aspekter med resandet. 



– Sol och vad är och har varit en stor anledning till resande, men allt fler vill kombinera sol och bad med en mer aktiv semester, det tar vi fasta på och vill lyfta fram vårt erbjudande inom till exempel yoga, padel, hiking, löpning, säger Claes Pellvik head of marketing till Resumé och fortsätter 

– Samtidigt har vi stor ödmjukhet inför att människors horisont för resande är olika, allt från dom som åker med oss nu för att fira nyår på Kanarieöarna, till dom som bokar en sommarresa, eller till dom som först kan tänka sig att resa nästa vinter. Men vi vill vara redo och kunna förverkliga människors resedrömmar på ett säkert och bra sätt, när du som kund är redo.

LÄS MER: Magnus Wikner: ”Mer rätt än någonsin att lansera just nu” 

Filmerna är regisserade av Markus Castro som nyligen släppte sin första långfilm ”Ghabe”. Filmen blev i förra veckan nominerad till två guldbaggar.

Arbetsgrupp

Åkestam Holst:

Produktionsledare: Anna Svensson

Byråproducent: Leila Widgren

Projektledare: Jessica Morales

AD: Johan Landin

Copy: Filip Laurent

Planner: Stina Hansson

Produktionsbolag: Castro Film

Regissör: Markus Johnson Castro

Producent: Andrew Thompson

Fotograf: Carl Rasmussen

Klippare: Robin Siwe

Ljudläggning: Martin Mighetto

Postproduktion: Gangsters

Music supervisor: Macke Bergqvist

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

VingÅkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.