Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 22 December 2020, 13:57
Efter en tid av stiltje går nu researrangören Ving in i en mer intensiv försäljningsperiod och släpper en stor kampanj på annandag jul med fokus på rörliga kanaler och digital OOH. kampanjen är framtagen av Vings inhouseteam tillsammans med Åkestam Holst.
För några veckor sedan berättade Vings vd Magnus Wikner om att resebolaget efter en tystare period nu står inför en kommunikationsoffensiv. Kampanjen som rullas ut i mellandagarna tar utgångspunkt i en tillförsikt inför nästa år där varumärket liksom sina konkurrenter bedömer att resandet kommer ta ny fart.
– Resandet har varit begränsat sedan mars. Det har skapat en stor förväntan hos konsumenterna. Det finns flera parametrar som visar hur människan längtar efter semesterupplevelsen. Efter den här smällen ser många en resa som en investering i sig själv, att skapa välmående och få ett break i vardagen. Många ser ett ljus i tunneln nu och det gör att vi kan vara offensiva, sa Magnus Wikner till Resumé för några veckor sedan.
Kampanjen är resultatet av ett samarbete mellan Vings inhouseavdelning och kreativa partnern Åkestam Holst.
Tankarna bakom kampanjen är Ving genom lanseringen av den nya varumärkesidentiteten (framtagen tillsammans med Happy F&B) nu vill ta fast på alla positiva aspekter med resandet.
– Sol och vad är och har varit en stor anledning till resande, men allt fler vill kombinera sol och bad med en mer aktiv semester, det tar vi fasta på och vill lyfta fram vårt erbjudande inom till exempel yoga, padel, hiking, löpning, säger Claes Pellvik head of marketing till Resumé och fortsätter
– Samtidigt har vi stor ödmjukhet inför att människors horisont för resande är olika, allt från dom som åker med oss nu för att fira nyår på Kanarieöarna, till dom som bokar en sommarresa, eller till dom som först kan tänka sig att resa nästa vinter. Men vi vill vara redo och kunna förverkliga människors resedrömmar på ett säkert och bra sätt, när du som kund är redo.
LÄS MER: Magnus Wikner: ”Mer rätt än någonsin att lansera just nu”
Filmerna är regisserade av Markus Castro som nyligen släppte sin första långfilm ”Gabbeh”. Filmen blev i förra veckan nominerad till två guldbaggar.
Åkestam Holst:
Produktionsledare: Anna Svensson
Byråproducent: Leila Widgren
Projektledare: Jessica Morales
AD: Johan Landin
Copy: Filip Laurent
Planner: Stina Hansson
Produktionsbolag: Castro Film
Regissör: Markus Johnson Castro
Producent: Andrew Thompson
Fotograf: Carl Rasmussen
Klippare: Robin Siwe
Ljudläggning: Martin Mighetto
Postproduktion: Gangsters
Music supervisor: Macke Bergqvist