Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Virala L-kampanjen togs fram inhouse: ”Vissa gör sig lustiga”

Publicerad: 16 augusti 2022, 14:05

Cogs Creative kreativt ansvarige, Magnus Engström om kampanjen som Jan Emmanuel Johansson kommenterade på Instagram med följande ord: ”Nu skakar alla gängkriminella där ute av skräck!”

Foto: TT Nyhetsbyrån/Pressbild/Instagram

Liberalernas Jan Jönsson blev viral igår efter kampanjen mot gängkriminalitet. Nu förklarar Cogs Creative kreativt ansvarige Magnus Engström och Liberalerna strategin bakom kampanjen: ”Vi behöver ha ett annat tilltal än övriga partier.”


Ämnen i artikeln:

LiberalernaKampanjPolitisk kommunikation

En bild på en till synes timid man med ett hårt budskap till Sveriges gängmedlemmar. Den kampanjen blev viral på sociala medier och plockades upp av nyhetsmedier på tisdagen. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.