Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 30 November 2020, 10:33
”Var du handlar spelar roll” är Visas nya initiativ för att ta småföretagen genom krisen och uppmana fler svenskar att handla av småföretagare.
Ämnen i artikeln:
VisaCoronapandemin har slagit extra hårt mot småföretagare, inte bara i Sverige där kategorin utgör 40 procent av både BNP och sysselsättningen. Visa lanserar därför initiativet ”Var du handlar spelar roll” för att stötta småföretagare under coronapandemin.
– Nu spelar det större roll än någonsin var vi handlar. Småföretag är den ekonomiska ryggraden i våra samhällen – de skapar jobb, främjar innovation och får de ekonomiska hjulen att snurra i lokala områden. Småföretagens överlevnad kommer vara central för hur vår ekonomi återhämtar sig från coronapandemin, säger Riikka Salminen, Sverigechef på Visa i en kommentar,
Initiativet ska stötta handlare och kunder i den digitala omställningen, men också att öka kännedomen om lokala handlares betydelse och vikten att stötta dem under krisen.
”Var du handlar spelar roll” omfattar tre delar.
En digital plattform lanseras för att samla utbildningsmaterial, guider och konkreta verktyg för småföretagare i den digitala omställningen.
Visa kommer i december att initiera en tävling som uppmanar användare att i sociala medier uppmärksamma och hylla sina lokala handlare.
En stor kampanj för att lyfta lokala handlare i Sverige och dess betydelse. Budskapen kommer att synas i reklamfilmer och utomhusannonsering med start i dag.
Visa
Paula Ståhlberg, Sr Manager Social & Digital
Rikard Norman, Sr Manager Brand & Product
Sebastian Rabilloud, Manager Brand & Product
Jenny Lönnquist, Corporate communication lead Nordics
Publicis Groupe (Saatchi & Saatchi och Starcom)
Erik Wingfors, copywriter
Jakob Swedenborg, Art Director
Carin Lagergren, Produktionsledare
Jimmy Bolander, Business Director
Pelle Josephson, Projektledare
Hogir Aslan, Producer
Caroline Ridderstolpe, Projektledare media
Mikaela Hermansdotter, Digital manager
Linnea Karlsson, Digital Executive
ABLE Film
Director, Executive Producer: Katarina Wildhuss
DOP, Photograper, Creative: Marcus Rönne
Producer: Vilma Josephson
Ämnen i artikeln:
Visa