Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Visa utvecklar ny varumärkesstrategi – ska visa mer än bara ett kortföretag

Publicerad: 6 september 2021, 10:05

Skärmdump från en av reklamfilmerna.

Foto: Visa

Visa utvecklar sin strategi och vill i en ny reklamkampanj visa upp att man är mer än bara ett kortföretag, utan också ett betalnätverk för både företag, arbetare och kunder.


Ämnen i artikeln:

Visa

Kampanjen ”Meet Visa” är den första delen i Visas arbete för att lyfta bolaget som ett syftesdrivet företag, det framgår av ett pressmeddelande. Utöver kortaffären är Visa en aktör inom krypto och fintech, samt business-to-business. 

I kampanjen ingår en rad olika reklamfilmer, vars budskap varierar från ”Ett nätverk som jobbar för smidigare betalningar” till ”Ett nätverk som jobbar för alla” och ”Ett nätverk som jobbar för att fler ska kunna ta betalt med mobilen”. 

– Visa grundades i en tid då få kunde föreställa sig en värld utan kontanter. Sedan dess har det hänt mycket och i dag är vi med och formar framtidens handel. När världen nu öppnar upp ser vi ett ökat behov av nya betallösningar. Det gör att tiden är helt rätt för oss att visa upp vårt arbete och berätta mer om hur ett syftesdrivet företag i vår skala kan bidra till individer, företag och samhällen, säger Visas nordiska marknadschef, Elena Fadeeva, i pressmeddelandet.  

Fakta om kampanjen ”Meet Visa”

Kampanjen ”Meet Visa” togs fram i samarbete med Visas nya globala kreativa byråpartner, Wieden+Kennedy.

Arbetet med den nya visuella identiteten leds av Visas globala designbyrå, Mucho.

I Sverige arbetar Visa med reklambyrån Saatchi & Saatchi och mediebyrån Starcom.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Visa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News