Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Vision i ny kampanj från OTW – vill visa på närvaro

Publicerad: 18 oktober 2022, 08:30

Ditt jobb är vårt jobb menar Vision.

Foto: Vision

I kampanjen ”Ditt jobb är vårt jobb” fokuserar fackförbundet Vision på medlemmarnas vardagsnära frågor på ett lekfullt sätt. Kampanjen är den första i samarbetet med OTW.

Ämnen i artikeln:

OTWVisionNyheterKampanj

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Hur ska jag förbereda mig för utvecklingssamtalet? Och vad gäller egentligen vid föräldraledighet? I Visions nya kampanj skildras en rad situationer i medlemmarnas vardag. Situationerna – ibland svåra, ibland roliga eller lite knasiga – illustrerar hur många frågor vi ställs inför i vardagen och betydelsen av ett bra bollplank i form av ett fackförbund.

Syftet med den landsomfattande kampanjen är att berätta att man som medlem alltid kan vända sig till Visions rådgivare och ombud på arbetsplatserna när man behöver råd och stöd, inte minst i oroliga tider.

– Känslan vi vill förmedla är att Vision är ett enkelt, nära och framåt förbund. Det är enkelt att komma i kontakt med oss och vi är alltid nära medlemmarna på deras arbetsplatser i kommuner, regioner, bolag i välfärden och kyrkan. Vision driver utvecklingen framåt genom lösningsfokus och förslag till förbättringar, säger Linda Strid, kommunikationsansvarig och projektledare på Vision.

I kampanjen, som är framtagen i samarbete med OTW, dyker Vision upp överallt på arbetsplatser. Ur väggar, genom skrivbord och från taket kommer de lila ombuden och rådgivarna för att stötta i stora och små frågor i medlemmars vardag.

– Att vi fått förtroendet att skapa den här nya lekfulla världen har känts väldigt lustfyllt och peppat. Vi vill på ett kul sätt visa att Vision är närmare än någonsin. Alla kan behöva en high five från en trygg rådgivare ibland, säger Paul Jerndal, creative director på OTW som också regisserat filmerna.

Kampanjen pågår 17 oktober–4 december och kommer att synas i form av filmer i sociala medier, AR-filter, poddspottar, banners och printannonser, stortavlor, samt profilprodukter.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupper

Arbetsgrupp Vision:

Linda Strid, Kommunikationsansvarig och projektledare

Eva Spjuth, Marknadsansvarig

Elin Andersson, Marknadskoordinator

Melina Grundel, Art Director

Katarina Jansson, Kommunikationsansvarig

Christian Örjestål, Tf Marknadschef

 

Arbetsgrupp OTW:

Filip Sandén, Kundansvarig

Alexandra Pettersson, Projektledare

Erika Gohde, Strateg

Paul Jerndal, Creative Director/Regissör

Jon Hertov, Producent

Siri Lindén, Content Creator

Kristian Strand, Art Director

Johanna Envall, Produktionsledare

Nozhan Radnahad, Redigerare

Martin Schrammel, Motion design

Victor Tarre, AR design

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev