Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Visit Sweden kampanjsatsar på regionala drycker

Publicerad: 15 juni 2021, 13:08

Foto: Niklas Nyman

Visit Sweden-kampanjen ”The edible country” får en dryckesuppföljare.


Ämnen i artikeln:

Visit Sweden

För två år sedan lanserade Visit Sweden kampanjen ”The edible country” med målsättningen att öka både den mat- och naturrelaterade turismen till landet. Nu får den en uppföljare i form av ”The drinkable country”. I samarbete med framstående dryckesexperter kommer Visit Sweden i samarbete med sina regionala avdelningar att ta fram 16 lokala drycker och dryckesupplevelser. De olika delarna sträcker sig från recept med lokala råvaror till avsmakningsmenyer och halvdags-turer. Geografiskt sträcker sig kampanjen från Liehittäja i norr till Ven i söder.

– Satsningen på The drinkable country som är en naturlig förlängning av det uppmärksammade edible country gör vi för att fler ska få upp ögonen för Sverige och alla vackra platser som finns att besöka i Sverige, säger Susanne Andersson som är VD för Visit Sweden.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Visit Sweden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.